در بحث هایی که در مورد برجام اتفاق افتاد مساله این نبود که برجام چیست، بلکه این بود که چه کسی آن را انجام داده است و چون جناح مقابل این اقدام را پیش برده است، پس برجام بد بوده است.

به گزارش مرور نیوز، مجید سرسنگی روز شنبه در سمینار «برجام، صلح و امنیت بین الملل» در دانشگاه تهران اظهار داشت: در بحث هایی که در مورد برجام اتفاق افتاد مساله این نبود که برجام چیست، بلکه این بود که چه کسی آن را انجام داده است و چون جناح مقابل این اقدام را پیش برده است، پس برجام بد بوده است.
سرسنگی یادآوری کرد: این مساله، مساله جناح ها و طیف های سیاسی نیست مساله فرهنگ غلط سیاسی است؛ نهاد سیاست در کشور ما زنگار زده است. به جای این که با مسایل از زوایه منافع ملی نگاه کنیم و خوب یا بدش را بررسی کنیم، متاسفانه تیشه به ریشه می زنیم چون احساس می کنیم که رقیب از شاخه می افتد.
وی اظهار داشت: در مورد برجام نیز این اتفاق افتاد که متاسفانه افراد با زاویه سیاسی وارد نقد شدند و با دید علمی نگاه نکردند.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: طی دوره ریاست جمهوری قبلی چه هزینه هایی که برای کشور ایجاد نشد و چه نقصان هایی که در حوزه اقتصادی وارد مملکت نشد؛ اما همه نقدها بویژه از جانب رسانه صدا و سیما تزیینی بود اما جایگاه ما در دانشگاه ، جانبداری سیاسی نیست.
سرسنگی گفت: بحث این است که همان صدا و سیما از دولتی که شدیدترین لطمات اقتصادی و اجتماعی را زد تبلیغ کرد اما در دوره دیگر چون فکر می کرد در طبقه بندی سیاسی فعلی با آنان نیست همه چیز را سیاه نشان می دهد که البته هر دو غلط است و باید نقد درست و فارغ از جناح های سیاسی داشته باشیم.
وی افزود: امروز برجام که از نقاط قوت دیپلماسی کشورمان است توسط برخی از مدعیان، سیاه نمایی می شود؛ برجام فقط یک مساله سیاسی و یا نظامی نیست بلکه سطحش ارتقا یافته و تبدیل به مساله فرهنگی شده است.
این مقام دانشگاه تهران اظهار داشت: برجام امروز شاخص بین دو تفکر است؛ تفکری که می گوید نیازی به تعامل با دنیا نداریم و همین گونه منزوی می مانیم و در مقابل، تفکری که می گوید نمی شود در جهان کنونی درهای کشور را بست.
سرسنگی تاکید کرد: برجام شاخص دو نوع تفکر است به گونه ای که در اولی تعامل با جهان، عزت را از دست می دهد و دومی تعامل را نیاز می داند و در کنار آن اصول را رعایت کرده و عزت نظام را حفظ می کند.
وی ادامه داد: بنابراین برجام، فرصت خوبی است که نشان دهیم به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیستیم و این که ایرانی ها ترسی از مذاکره ندارند و اهل گفت و گو هستند.
معاون رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: برجام توانست مسیر جدیدی را در حرکت اجتماعی ما ایجاد کند. البته حتما نقاط ضعفی هم دارد که باید اندیشمندان آن را بررسی کنند اما باید نقاط مثبت را دید و به عنوان دستاورد علمی پاس داشت.
سرسنگی افزود:‌ برجام دستاورد ملی و متعلق به همه جناح ها و تفکرات سیاسی در کشور است و معتقدم ملتی که دستاوردهای ملی خود را قدر نداند موفق نیست و موفقیتی نیز نخواهد داشت.