ناصر ایمانی، کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه قاعدتا نامزدهای غیردولتی در مناظره‌ها آمارهای دولت را به چالش خواهند کشید،گفت: اگر سانسوری در مناظره‌ها صورت گیرد،‌ رسوایی برای دولت به بار خواهد آمد.

به گزارش مرور نیوز، ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه هرچند مشکلات سال 88 باعث شده تا وزیر کشور دلایل امنیتی را بهانه‌ای برای عدم پخش زنده مناظرات کاندیداها در تلویزیون عنوان کند، خاطر نشان کرد: اما سال 92 با پخش زنده مناظرات هیچ اتفاقی نیفتاد و در انتخابات پیش رو نیز با وجود نامزدهای کنونی‌، مسائل امنیتی پیش نخواهد آمد.

وی افزود:‌ قاعدتا نامزدهای غیردولتی در مناظرات خود آمارهای دولت را به چالش خواهند کشید؛ اگر قرار باشد مناظره زنده نباشد قاعدتا باید همه مناظره را سانسور کنند که این امکان ندارد و اگر سانسوری صورت گیرد،‌ رسوایی برای دولت به بار خواهد آمد چرا که خبر آن به سرعت به بیرون درز خواهد کرد.

ایمانی در رابطه با مزیت جوان بودن نامزدهای ریاست جمهوری نیز گفت: مسلما جوان و باتجربه بودن نامزد ریاست جمهوری، فاکتور مهمی در موفقیت دولت آینده خواهد بود.

وی افزود: دولت باید یک دولت سبک،‌ چالاک و سریعی باشد و هرچقدر نامزدها جوان‌تر و با تجربه اجرایی بیشتری باشند این موضوع محقق می‌شود و در عین حال اگر نامزدی مسن‌تر باشد و تجربه کم اجرایی نیز داشته باشد در این زمینه در اداره کشور با مشکل روبه رو خواهیم شد.

ایمانی در پایان افزود: یکی از نامزدهایی که در عین جوانی دارای تجربه اجرایی و مدیریت قابل قبولی است،‌ قالیباف است و تنها ایشان است که هم جوان است و سابقه طولانی اجرایی موفق در پرونده خود دارد و می‌تواند دولتی تشکیل دهد که چابک‌ترین دولت در دوره‌های اخیر باشد.