رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: درست است که در کشور مشکلات متعددی از جمله گرانی، بیکاری، اعتیاد و ... وجود دارد اما در مقابل نیز ثبات و آرامش داریم و دغدغه نداریم.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با مرور نیوز، با اشاره به عملکرد 4 ساله دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: در سال 92 دولت را در شرایطی تحویل گرفتیم که نه ثبات داشتیم،نه آرامش و حتی قیمت‌ها نیز ثبات نداشت، ولی بر خلاف آن چه که قبلا وجود داشت امروز آرامش و ثبات در کشور حاکم شده است.

وی تصریح کرد: درست است که در کشور مشکلات متعددی از جمله گرانی، بیکاری، اعتیاد و ... وجود دارد اما در مقابل نیز ثبات و آرامش داریم و دغدغه نداریم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر به بازار مراجعه کنید مشاهده خواهید کرد که در سال 92 اگر قرار بود دارو و یا وسایل پزشکی و... را تهیه کنیم، مردم با مشکل روبرو بودند، گفت:در حال حاضر هیچ مشکلی برای آنها وجود ندارد و می توانند بدون کوچکترین مشکلی آنرا تهیه کنند.


حجت‌السلام اکرمی در ادامه سخنان خود به طرح تحول سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: ممکن است بیمار ما مشکلات داشته باشد و هزینه ها برایش زیاد اما دیگر در راهرو بیمارستان اسکان داده نمی‌شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تورم اشاره کرد و گفت:تورمی که در گذشته به بالای 40درصد رسیده بود اما امروز به8درصد رسیده، در عین حالی که در گذشته نقطه مقابل ما رکود با تورم بالا بود اما در حال حاضر رکود با تورم پایین است و باید کمک کنیم تا این رکود برطرف شود.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به عملکرد دولت در حوزه بین المللی اشاره کرد و گفت: گرچه اروپا و آمریکا به وعده های خود در برجام عمل نکردند، اما روسیه، چین از آنها جدا شد و ما در حال تلاش هستیم که بتوانیم اروپا را نیز از آمریکا جدا کنیم.


حجت‌السلام اکرمی خاطرنشان کرد: قبل از برجام دشمنان هر روز ما را با گزینه روی میز و یا گزینه جنگ تهدید می‌کردند اما امروز دیگر این حرف ها را نمی زنند، امروز بد ترین مخالف ما آمریکاست، در گذشته همه دولت ها علیه ما قطعنامه امضاء می‌کردند اما امروز ما در دنیا سربلندتر، محترمتر و عزیزتریم.
وی تصریح کرد: با این که هنوز در کشور مشکلاتی وجود دارد اما انصاف رعایت شود که ایا 96همان 92است؟ و یا اینکه مقداری تغییر کرده است.