رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فاضلاب و پسماند یکی از مهمترین مشکلات استان‌های شمالی کشور است که باید مشکلات در این بخش رفع شود.

به گزارش مرور نیوز، علی لاریجانی امروز (یکشنبه) پس از پایان نشست با مجمع نمایندگان استان گیلان در جمع خبرنگاران گفت: گیلان یکی از محورهای مهم توسعه آینده کشور در بعد کشاورزی، گردشگری و صنعت است که نمایندگان خوش فکر و فعالی دارد و در آینده گام‌های خوبی برای توسعه این استان برداشته می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست با مجمع نمایندگان استان گیلان درباره ظرفیت‌ها و چالش‌های این استان بحث و بررسی صورت گرفت، افزود: مسئله فاضلاب و پسماند یکی از مهمترین مشکلات استان‌های شمالی کشور است که در این نشست بر روی آن بحث و بررسی صورت گرفت؛ همچنین موانعی بر سر راه پرش تولید کشاورزی موجود است که رفع این موانع ضرورت دارد.

وی ادامه داد: برنج، چای، ابریشم و زیتون از محصولات مهم استان گیلان است لذا در این نشست بررسی شد تا سیستمی برای پیگیری امور و رفع موانع طراحی شود.

لاریجانی با بیان اینکه آب دریا و خوراک پتروشیمی یکی از مزیت‌های استان گیلان برای توسعه پتروشیمی در این استان است، تصریح کرد: امیدوارم این نشست شروع خوبی برای ادامه توسعه گیلان باشد البته سیستمی برای پیگیری موضوعات با کمک نمایندگان استان پیش‌بینی شده است و بعد از مدت زمان مشخص پیگیری می‌شود که چه مقدار مسائل و موضوعات عملیاتی شده است.