رئیس ستاد انتخابات روحانی در واکنش به اینکه گفته می شود سفره مردم در دولت یازدهم کوچکتر شده است، گفت: سفره کشاورزان در این دولت ۲.۷ برابر رشد کرده است.

به گزارش مرور نیوز، محمد شریعتمداری رئیس ستاد انتخابات روحانی در همایش فرهنگیان که صبح امروز در هتل ارم تهران برگزار شد، با اشاره به اقدامات دولت نهم و دهم و با تاکید بر اینکه آن دوره درس های زیادی به ما آموخت، گفت: در دولت احمدی نژاد عزت ملت ایران تبدیل به ذلت شد تجار مجبور بودند پول هایشان را در جوراب هایشان بگذارند و به خارج ببرند. دانشجویان ما را در خارج اخراج می کردند. در آن دوران کشور دچار فروپاشی اعلام نشده‌ای قرار گرفت و در همه زمینه ها در حصر قرار گرفتیم.

رئیس ستاد انتخابات روحانی با اشاره به سال 92 گفت: با همه زرنگی‌هایی که داشته باشیم باید آخرش پای صندوق های رای برویم. با روحانی صحبت کردم که کاندیدا شوید ناامیدانه گفت نمی شود، آمد اما خودم آنقدر رنج می بردم گفتم می آیم سپس آقای هاشمی و ناطق با آقای روحانی صحبت کردند و بعد روحانی وارد عرصه شد اما دیدیم که هاشمی هم وارد صحنه شد چرا نمی دانم او آمد و بعد تصمیم بزرگ و ارزشمند و بی نظیر شورای نگهبان را دیدیم که یکی از مفاخر انقلاب را رد صلاحیت کرد.

وی ادامه داد: در آن زمان اصلاح طلبان در صحنه حاضر بودند رای آقای عارف نیز رو به رشد بود اما با تصمیم آقای خاتمی، او از صحنه کنار رفت.

شریعتمداری افزود: با این تصمیم خردمندانه و همراهی بی نظیر عارف یک صحنه جدیدی در آرایش سیاسی کشور به وجود آمد البته حضور بی بدیل روحانی در مناظره های انتخاباتی نیز تاثیرگذار بود.

وی با اشاره به برجام نیز گفت: ملت ایران برجام را به ثمر رساند و اگر چنین تصمیمی گرفته نمی شد سرنوشت محتوم ما فنا بود.

رئیس ستاد انتخابات روحانی با بیان اینکه امروز آرامش و ثبات در بازار و همچنین در فضای سیاسی کشور حاکم است، گفت: برخی می گویند در کشور رکود وجود دارد، برخی می گویند سفره های مردم کوچکتر شده است؛ بله ممکن است قشرهای مختلفی همچون معلمان وضعیت مناسبی نداشته باشند.

شریعتمداری افزود: من همواره به این موضوع افسوس خورده ام که چرا بچه من وقتی به معلمش نگاه می کند آرزو نمی کند که معلم شود اگر بخواهیم مقایسه کنیم به معلمان نسبت به سایر مشاغل توجه کمتری شده است.

وی با بیان اینکه این دولت سفره کشاورزان را بزرگتر کرده است، گفت: در سال ۹۱، 800 میلیارد تومان خریداری می شد اما در سال بعد 10 هزار میلیارد و در سال گذشته نیز 15 هزار میلیارد تومان گندم خریداری شد یعنی که سفره کشاورزان ۲.۷ برابر رشد کرده است.

شریعتمداری تصریح کرد: اگر روزنامه کیهان با بزرگترین فونتش بنویسد دولت هیچ کاری نکرده ما نباید باور کنیم و نباید در دفاع از دولت دچار لکنت زبان شویم.

در ادامه این همایش یکی از معلمان خواستار رسیدگی دولت به وضعیت یک معلم زندانی شد که شریعتمداری گفت: شما به این سوال من پاسخ دهید که اگر آقای رئیسی که دادستان انقلاب و آقای قالیباف که فرمانده نیروی انتظامی بوده است رئیس جمهور شوند تعداد اینها کم می شود یا زیاد؟ ما باید انتخاب اصلح کنیم.