مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد به دو راهکار سلبی و ایجابی برای جلب آرای عمومی در انتخابات اشاره و بیان کرد: شعارهای پوپولیستی و عوام گرایانه به نفع نظام نیست.

به گزارش مرور نیوز، دکتر سیدحسین اطهری گفت: سیاه نمایی و تخریب دیگران در انتخابات پیش رو بزرگترین خیانت به نظام جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا است.
وی افزود: اغلب نامزدهای انتخابات از روش سلبی و تخریب دیگران استفاده می کنند که این ضعفی اساسی است.
وی گفت: جریان های سیاسی و نامزدها باید به جای تخریب دیگران و نابود کردن دستاوردهای 38 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران، با ارائه برنامه های واقع بینانه در اندیشه جلب آرای مردم باشند.
استادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: نامزدها باید به جای روی آوردن به عوام گرایی و شعارهای پوپولیستی سیاست های اقتصادی خود را مشخص و ارائه کنند.
وی گفت: همچنین تشریح سیاست های توسعه ای در بخش های مختلف در شرایط بحرانی کشور از ضروریات است. با توجه به اینکه بسیاری از منابع دولت در دوره گذشته به هدر رفت نامزدهای انتخابات باید روی ارائه برنامه در این بخش تمرکز ویژه و واقع گرایانه داشته باشند.
دکتر اطهری افزود: ارائه برنامه در زمینه حقوق شهروندای و اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چه تعهدی برای عمل به برنامه های ارائه شده دارند نیز ضروری است.
وی ادامه داد: سیاه نمایی و فریب مردم در انتخابات منجر به تفرقه ملی و بی اعتمادی به نظام جمهوری اسلامی می شود.

* وعده های توخالی جنایت علیه امنیت ملی است
مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد همچنین دادن وعده های توخالی را نوعی دعوت به شورش در آینده توصیف و بیان کرد: این امر جنایت علیه امینت ملی است.
وی افزود: تحقق نیافتن وعده ها منجر به نارضایتی و عدم کنترل محرومان می شود لذا نباید با دادن وعده های غیرقابل تحقق چهره نظام را خدشه دار کرد. در قالب شعارهای انتخاباتی نادرست نباید بهانه دست دولت های خارجی برای تخریب چهره نظام داد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت جاری برگزار می شود.