عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: در این انتخابات تلاش کرده‌ایم تا با در نظر گرفتن جایگاه‌هایی برای زنان در ستاد های انتخاباتی به افزایش حضور آن‌ها در عرصه های مختلف کشور کمک کنیم.

به گزارش مرور نیوز، الهه کولایی در سمینار آموزشی و توجیهی مدیران و عوامل اجرایی ستادهای انتخاباتی ائتلاف اصلاح‌طلبان ،‌مناطق 22 گانه شهر تهران اظهار کرد: زنان باید در تمام تحولات جامعه نقش ایفا کنند.متاسفانه هنوز در تمام جهان با این رویکرد مواجه هستیم که آن استفاده ابزاری از زنان است. با این مقدمه می خواهم به دین خودمان اشاره کنم که تا چه اندازه به حضور زنان در عرصه های مختلف توجه نشان داده است.

وی ادامه داد: برای پیشرفت در یک امری باید از دانش و تجربه های موفق استفاده کرد . ما هم ملزم شدیم تا از دانش جوامع موفق استفاده کنیم. جوامع توسعه یافته در تمام امور توسعه سهم زنان را همواره لحاظ می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر ضرورت حضور زنان در عرصه انتخابات خاطر نشان کرد: در چهار دهه گذشته همواره زنان در انتخابات ها با حضور در ستادها به پیشبرد اهداف کشور کمک کردند اما متاسفانه بعد از برگزاری انتخابات از سهم آنان در سایر امور مدیریتی کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: ما در ستاد تهران تلاش کرده ایم تا علاوه بر استفاده از آموزه‌های دین اسلام و تجارب کشورهای موفق در حوزه زنان با در نظر گرفتن منویات امام خمینی (ره) که به جایگاه زنان توجه ویژه ای داشتند سازوکار مناسبی برای پیشرفت این حوزه در نظر بگیریم.

کولایی گفت: در این انتخابات وارد جریان سازی جنسیتی شدیم تا زنان در همه کانون های تصمیم گیری و تصمیم سازی فعال باشند. معاونان زنان تشکیل دادیم و در هر کمیته‌ای خواستار حضور آن‌ها شدیم. ما امیدواریم با این تمهیدات شرایط برای تحقق مطالبات زنان فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به توانایی فضای مجازی در اغنای افکار عمومی گفت: با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی در فضای مجازی طرح هر فرد یک ستاد حتما اجرا می‌شود. ما با این طرح می خواهیم مطالبات دست نیافته زنان و همه مردم کشور را متوجه شویم.

وی در پایان گفت:‌ ما عقیده داریم زنان برای جامعه یک سرمایه عظیم هستند که باید در مدیریت شهری هم حضور داشته باشند نه تنها در ایران بلکه در جهان مسئله حضور زنان اهمیت ویژه ای دارد. تمام تلاش ما این است تا در کنار یکدیگر برای پیشبرد برنامه های اصلاحات قدم برداریم.