وزیر دادگستری نسبت به حضورش در دولت دوازدهم واکنش نشان داد.

به گزارش مرور نیوز، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که با توجه به فیلتر شدن تلگرام صوتی توسط دستگاه قضا چرا کانال‌های تلگرامی مشکل‌دار فیلتر نمی‌شوند،‌ اظهار داشت: آنها هم باید موردی تشخیص داده شوند، قرار نیست هر کانالی به طور مطلق مسدود شود. به هر حال فضای ارتباطی باید برقرار باشد و سرعت ارتباطات باید تضمین شود، این بستر توسعه کشور و بستر سلامت اداری و اقتصادی به شفاف‌سازی و سرعت ارتباطات و تبادل اطلاعات است.

وی افزود: اکنون دولت الکترونیک شاخص رشد و توسعه و ارزانی خدمات و سرعت عملیات و سالم‌سازی اداری است. ما نمی‌توانیم از دولت الکترونیک و ابزارهای الکترونیک عقب‌نشینی کنیم، این حتماً به ضرر منافع ملی است و حتی سلامت اداری و اقتصادی است، لذا کانال‌هایی که مشکوک و مضر هستند باید مورد به مورد آنها را شناسایی کرده و طبق قانون فیلتر می‌کنیم و همه جا هم همین‌طور است. هر کسی مزاحم مردم و مزاحم عامه باشد، آن فرد را باید محدود کرد. بنابراین خیابان و جاده را که نباید بست، لذا این منطق درستی است و داریم این مسیر را طی می‌کنیم.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید در دولت آینده خواهید بود یا خیر، تأکید کرد: چه دلیلی دارد که من باشم، معتقدم هرچقدر در فضای مدیریتی گردش اتفاق بیفتد، به نفع کشور است، افراد و موضوعات نباید به گونه‌ای باشند که تمرکز دهیم که فقط همین افراد هستند.

پورمحمدی در پاسخ به این سوال که توصیه‌تان به رئیس‌جمهور آینده در حوزه کاری خودتان چیست، گفت: فکر می‌کنم که به مسئله حقوق و قانون باید توجه زیادی شود و این بحث اساسی است که حقوق مردم و شهروندی را باید ملاک اصلی قرار دهیم. یکی از حقوق‌ها هم صادقانه با مردم صحبت کردن، وعده بیخود ندادن، واقع‌بینانه حرف زدن و دادن وعده‌های بجا و قابل‌ عمل کردن است.