رئیس جمهور از تهیه لایه شفافیت و تضاد منافع ذی نفعان از سوی دولت خبر داد و گفت: با تهیه این لایحه دخل و خرج دستگاه‌ها برای مردم شفاف می‌شود.

به گزارش مرور نیوز حجت الاسلام حسن روحانی درباره اقدامات دولت یازدهم برای احقاق حقوق ملت گفت: یکی از اقدامات مهم و مؤثری که دولت یازدهم انجام داده تدوین منشور حقوق شهروندی بوده که به کمک حقوقدانان بزرگ تهیه و منتشر و به دستگاه های اجرایی برای اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: لایحه ای در دست تهیه داریم تحت عنوان نهاد ملی حقوق شهروندی که این لایحه، نهادی را تعیین می کند که همه موارد حقوق شهروندی را دنبال کند و همه دستگاه ها به اجرای حقوق شهروندی مکلف می شوند .

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت دو لایحه دیگر هم برای دولت یازدهم و دوازدهم در دست تهیه دارد گفت: یک لایحه با عنوان لایحه شفافیت است که در این لایحه همه دستگاه ها باید آنچه را که به دست می آورند و مواردی را که خرج می کنند شفاف اعلام کنند تا همه مردم از آن مطلع شوند.

وی افزود: لایحه دیگر راجع به منافع ذینفعان است یعنی همه مدیران و افرادی که در یک تصمیمی ذی نفع هستند حق ندارند درباره خودشان تصمیم گیری کنند.

روحانی همچنین گفت: همه مفاسدی که قبلاً در مواردی با آنها برخورد و اعلام شد مربوط به این موضوع است یعنی عده ای ذی نفع برای خودشان تصمیم می گرفتند بنا براین لایحه تضاد منافع ذی نفعان برای دفاع از حقوق ملت است.