سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: درج اخبار غیرواقعی و شبهه برانگیز و زدن انگ‌های مختلف به نهادها و سازمان بنیادین کشور، آن‌هم به این امید که خود را اندکی بهتر جلوه دهیم، در کوتاه مدت و بلند مدت، آسیب‌های جدی به اعتماد مردم، به‌خصوص به جامعه رسانه‌ای کشور خواهد زد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: درج اخبار غیرواقعی و شبهه برانگیز و زدن انگ‌های مختلف به نهادها و سازمان بنیادین کشور، آن‌هم به این امید که خود را اندکی بهتر جلوه دهیم، در کوتاه مدت و بلند مدت، آسیب‌های جدی به اعتماد مردم، به‌خصوص به جامعه رسانه‌ای کشور خواهد زد.

سازمان برنامه و بودجه طی اطلاعیه ای اعلام کرد: برگزاری انتخابات آزاد، به ویژه در سطح ریاست جمهوری، همواره بخشی از کارنامه درخشان تاریخ انقلاب اسلامی بوده و به اعتقاد همگان، یکی از اصلی‌ترین ارکان تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

هرچند در برخی مقاطع تاریخی، شاهد برخی اتفاقات ناخوشایند در مسیر برگزاری انتخابات در کشور بوده‌ایم، اما به شهادت دوست و دشمن، وجهه اصلی صحنه سیاسی و اجتماعی کشور در این برهه‌های زمانی، شور و نشاط و سرزندگی جامعه و احساس خوب مشارکت تمام آحاد مردم در تعیین سرنوشت خود و میهن اسلامی بوده است.
در این میان، آنچه که موجب نگرانی دلسوزان واقعی نظام در این مقاطع زمانی بوده و موضوع اصلی این مطلب نیز است، بداخلاقی و بدعهدی برخی رسانه های کشور در عمل به رسالت رسانه‌ای خود و احترام به مخاطبانی است که خواهان دریافت اخبار و اطلاعات درست و منطقی هستند. به ویژه اینکه در ایام برگزاری انتخابات مهم، بیش از هر زمان دیگری، نگاه شهروندان به رسانه‌های کشور معطوف می‌شود.
واقعیت این است که دل‌نگرانی اصلی، شکل‌گیری سیستماتیک این‌گونه اقدامات رسانه‌ای در راستای کوبیدن رقیب،‌ به ویژه عملکرد دولت یازدهم از سوی برخی رسانه‌هاست.
تنها نگاهی گذرا به اخبار و گزارش های برخی رسانه‌ها، هر مخاطب منصفی را قانع می‌کند که عملکرد این دولت، به دور از انصاف و حقیقت ترسیم می‌شود.
صرف نظر از دیدگاه رسانه‌های مختلف که البته محترم به شمار می‌رود، کمترین انتظاری که از هر رسانه‌ای می‌رود، پرهیز از شانتاژ خبری و تشویش اذهان عمومی، در راستای اهداف جناحی و احترام به فهم و جایگاه مخاطبان است. حتی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی نیز اخیرا در واکنش به فضای این روزهای جامعه، به شدت از ترویج دروغ و تهمت در جهت کسب منافع انتخاباتی، ابراز گله‌مندی کرد.
موضوع، زمانی جدی‌تر می‌شود که گاهی در این راه، حتی منافع ملی و اعتبار دولت‌ها و حکومت نیز تنها به قیمت کم‌رنگ کردن تلاش‌های دولت، به سادگی زیر سوال می‌رود که البته که موجب خدشه‌دار شدن وجهه کلی ایران اسلامی می‌شود.
بدون تردید، درج اخبار غیرواقعی و شبهه برانگیز و زدن انگ‌های مختلف به نهادها و سازمان بنیادین کشور، آن‌هم به این امید که خود را اندکی بهتر جلوه دهیم، در کوتاه مدت و بلند مدت، آسیب‌های جدی به اعتماد مردم، به‌خصوص به جامعه رسانه‌ای کشور خواهد زد.

به هر حال، ایامی که در آن به سر می‌بریم، آزمونی بزرگ برای سنجش میزان پایبندی همگان، به ویژه جامعه رسانه‌ای کشور به تعهد و رسالت حرفه‌ای خویش بوده و انتظار دارد ضمن دفاع از عملکرد جناح‌های مورد حمایت خود، از هجمه‌های ناروا و تخریب رقبا به هر قیمتی، پرهیز کنیم و در القای آرامش به جامعه و برگزاری انتخاباتی آرام، سهیم باشیم.