نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: به برکت نظام جمهوی اسلامی و توجه دولت تدبیر و امید، خدمات حوزه سلامت در کشور رضایت بخش است و در حوزه های مهم سلامت و امنیت به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته ایم.

به گزارش مرور نیوز، ولی داداشی روز پنجشنبه در آئین افتتاح مرکز جامع سلامت روستای عنبران بخش مرکزی آستارا گفت: کمبودهای حوزه بهداشت و درمان آستارا با پیگیری های انجام شده توسط وزارت بهداشت و درمان بزودی برطرف خواهد شد و ساخت واحد دیالیز و راه اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان جدید آستارا از اولویت ویژه برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ وقف زمین توسط خیران برای ساخت مراکز علمی و درمانی دارای اهمیت است، اضافه کرد: با نهادینه ساختن این سنت حسنه در جامعه می توان زمینه های عمران و آبادانی کشور را فراهم کرد.
امام جمعه آستارا نیز در این آئین گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی را در حوزه بهداشت و درمان شهرستان آستارا شاهد هستیم و نمونه های بارز آن افتتاح بیمارستان 132 تختخوابی و مرکز جامع سلامت روستایی است.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه توجه به عمران و رفاه مناطق محروم روستایی دارای پاداش زیادی نزد خداوند است، افزود: روستاییان همواره در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی نقش مهمی داشته و دارند و آبادانی این مناطق توسعه همه جانبه کشور را در پی خواهد داشت.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا نیز گفت: طرح تحول نظام سلامت از موفق ترین طرح های دولت است و زمینه کاهش هزینه های درمانی هموطنان را فراهم کرده است.
وحید پورحضرت افزود: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بیمارستان 132 تختخوابی آستارا با اعتباری بالغ بر 560 میلیارد ریال، خانه بهداشت روستای خلیله سرای بخش لوندویل با اعتباری بالغ بر 960 میلیون ریال، خانه بهداشت دهستان حیران آستارا با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال و مرکز جامع سلامت عنبران با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 500 میلیون ریال در این شهرستان افتتاح شده است.
وی ادامه داد: درمانگاه تخصصی آستارا نیز با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال به مساحت 600 متر مربع در حال ساخت است و با تکمیل آن در سال جاری سطح خدمات تخصصی حوزه سلامت آستارا ارتقا خواهد یافت.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.