کمیته مشترک مبارزه رسانه ای با افراط گرایی و تروریسم با شرکت جمهوری اسلامی ایران در نشست بین المللی خبرنگاران کشورهای اسلامی در مسکو تاسیس شد.

به گزارش مرور نیوز، این کمیته شش عضو دارد که ایران، روسیه و ترکیه از جمله اعضای آن هستند و ریاست آن را محمد بشاری از مراکش برعهده گرفت.
پروفسور بنیامین پوپوف مدیر مرکز مشارکت تمدن های دانشگاه روابط بین الملل مسکو وابسته به وزارت خارجه روسیه و هماهنگ کننده این نشست بین المللی امروز (جمعه) در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، هدف از تاسیس این کمیته را ایجاد اتحاد رسانه ای علیه افراط گرایی و تروریسم خواند.
پوپوف سفیر پیشین روسیه در سازمان همکاری اسلامی در باره نشست مسکو که دیروز برگزار شد، اظهار کرد: تاسیس کمیته مشترک مبارزه رسانه ای با افراط گرایی و تروریسم به مبارزه منسجم تر با این پدیده در رسانه ها و هماهنگی بین کشورهای شرکت کننده کمک می کند.
وی ادامه داد: همان طور که ایران، روسیه و ترکیه در سوریه با یکدیگر همکاری می کنند، می خواهیم در عرصه رسانه ای و به ویژه در مساله مبارزه با تروریسم تعامل داشته باشند.
در نشست بین المللی «خبرنگاران مسلمان علیه افراط گرایی»، نمایندگان رسانه ها و نیز برخی شخصیت های اجتماعی از کشورهای مختلف از جمله ایران، روسیه، ترکیه، ازبکستان، آلبانی، عربستان سعودی، الجزایر، بنگلادش، بحرین، مصر، اندونزی، قطر، کویت، لبنان، مغرب، امارات متحده عربی، سودان و تاجیکستان شرکت کردند.
آلبیر کورگانف مفتی مسکو نیز در این نشست با رد خشونت گرایی در اسلام و تاکید این دین آسمانی بر عطوفت و رحمت گفت که جهاد جعلی باید متوقف شود.
آنا بلیکووا رئیس اداره امور بین المللی شبکه خبری راشاتودی روسیه هم در این نشست گفت: متاسفانه در رسانه ها و شبکه های اجتماعی شاهد کاربرد اصطلاحات نادرست هستیم و اگر این اشتباهات اصلاح شود سهم بزرگی در مبارزه با افراط گرایی خواهد داشت.