طی مراسمی با حضور فعالان سیاسی، اعضای ستادهای شهرستانی و نمایندگان شیراز در مجلس، ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام والمسلمین، حسن روحانی در استان فارس شامگاه شنبه (۹ اردیبهشت) فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات حسن روحانی، بهرام پارسایی نماینده شیراز در مجلس و عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید در مراسم آغاز رسمی فعالیت‌های انتخاباتی ستاد روحانی در شیراز گفت: رقابت در انتخابات یک رقابت جدی است و حمایت ما، حمایت از یک شخص نیست که حمایت از یک جریان ریشه‌دار مملکت است

پارسایی با بیان اینکه برخی تمام سعی‌شان در به حاشیه راندن جریان اصیل اصلاح‌طلب است اما بدانند که این جریان قابل حذف نیست؛ چرا که این جریان گفتمانی مبتنی بر عقلانیت است، خاطرنشان کرد: یادمان نمی‌رود که ٨ سال قدرت در دست یک گروه خاص بود اما نتوانستند این جریان را به حاشیه برانند؛ چرا که از دل مردم برآمده و برای همیشه ثابت و پایدار خواهد ماند .

سخنگوی کمیسیون اصل ٩٠ مجلس شورای اسلامی به برگزاری نخستین مناظره تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره کرد و با بیان اینکه در این برنامه شاهد بودیم که بیش از ارائه برنامه، شعار داده شد، گفت: سئوال من از یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری این است که نظر شما در مورد اعترافات سعید مرتضوی که قاضی زیر دست شما بود چیست؟ و همچنین نظرشان در مورد برگزاری لغو کنسرت ها و یاسخنرانی‌هایی که مجوز قانونی داشتند، چیست؟

پارسایی با طرح سوال دیگری مبنی بر اینکه کاندیدایی که تحمل انتقاد یک سایت را ندارد و از باز انتشار خبر املاک نجومی از مدیر مسئول این سایت شکایت می‌کند، چگونه می‌تواند رئیس جمهور شود، در حالیکه تحمل ندارند؟ گفت: در مجلس شاهد بودیم که چه لابی‌هایی در پشت پرده موجب شد تا مصوبه تحقیق و تفحص از شهرداری‌ها به سرانجام نرسد؛ سوال ما این است که اگر آنها به سلامت اداری مجموعه خود اطمینان دارند، چرا نگرانند؟

وی یادآور شد: در انتخابات دور قبل شاهد بودیم که عکس یک بانوی دانشگاهی را در مناظرات منتشر کردند و مشابه این بی اخلاقی را در مناظره دو شب گذشته مشاهده کردیم .

پارسایی با تاکید بر این که برخی کاندیداهای ریاست جمهوری با زدن اتهام به روحانی دنبال مطرح کردن نام خود هستند، گفت: امروز دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم، لذا همت کرده و از جریان عقلانیت حمایت کنیم .

کسانی که نسخه تقلبی انقلابی‌گری را عرضه کردند توان دفاع از آن را ندارند

فرج‌الله رجبی، نماینده شیراز در مجلس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه عده‌ای 12 سال پیش نسخه تقلبی از انقلابی‌گری و ولایتمداری را عرضه کردند گفت: این افراد امروز نه توان دفاع از این نسخه را دارند و نه مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرند .

رجبی با اشاره به آنچه در مناظره تلویزیونی کاندیداها گذشت، تاکید کرد: این مناظره نشان داد جریان اصولگرا در سال‌های گذشته موفق به کادرسازی و تربیت نیروهای کارآمد نشده در حالی که ما اصلاح‌طلبان برای 1400 نیز کاندیدای بالقوه‌ای همچون اسحاق جهانگیری خواهیم داشت .

وی ادامه داد: برخی نشان دادند در مقایسه با 12 سال پیش چیزی بر دانش و کارآمدی آنها افزوده نشده و تنها 12 سال پیرتر شده‌اند.

قا نون‌مداری محور فعالیت ستاد روحانی است

عبدالحمید معافیان، رئیس ستاد روحانی در استان فارس نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه مبنای فعالیت ما در این ستاد، قانون و قانونمداری است، بیان کرد: از بروز هر گونه رفتار و برخوردهای هنجارشکنانه در طول انتخابات جلوگیری خواهیم کرد .

وی با بیان اینکه شورای راهبردی در ستاد تشکیل شده و هماهنگی با سایر ستادهای زیرمجموعه و احزاب در جهت پیش بردن برنامه ها در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در صورتی که احزاب و تشکل‌های اصلاح طلب در سطح شهرستانها به صورت مستقل شوراها و ستادهای مردمی را راه اندازی کنند، با آنها مقابله نخواهیم کرد .

معافیان با تاکید بر این که امروز فرصت تقسیم غنائم نیست، افزود: دستاوردهای دولت توسط مسئولان کمیته‌ها باید به خوبی در میان لایه‌های مختلف تبیین شود .

وی همچنین تاکید کرد که ستاد روحانی تحت هیچ عنوان در لیست انتخابات شورای شهر و روستا دخالت نخواهد کرد و صدور هرگونه بیانیه و یا اعلامیه از سوی ستاد را رد خواهد کرد

دوره جدید دولت زمان بهرمندی از میوه تدبیر و ثمرات امید است

محمد ابراهیم انصاری لاری، استاندار دولت اصلاحات در استان فارس نیز در مراسم افتتاح ستاد روحانی گفت: دوره جدید دولت آقای روحانی دوره بهره‌بردن از میوه‌های تدبیر و ثمرات امید است .

انصاری لاری با بیان اینکه دولت روحانی سرزمینی سوخته را تحویل گرفته بود، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم بذر تحول و پیشرفت را در این زمین کاشته است که این سرزمین را از خزان زدگی به بهار آورده و امروز تداوم دولت می‌تواند بهار را به تابستان پر میوه تبدیل کند .

وی همچنین با بیان اینکه امروز هاشمی رفسنجانی هر چند زیر خروارها خاک خفته از بسیاری زندگان که بر خاک قدم برمی‌دارند موثرتر است ابراز امیدواری کرد آخرین آرزوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر تداوم دولت روحانی نیز محقق شود .

استاندار فارس در دولت اصلاحات با اشاره به اینکه اگر حتی 10 درصد از افکار و ایده‌های دولت‌های نهم و دهم دوباره به مدیریت کشوری بازگردد فاجعه بزرگی رخ خواهد داد تاکید کرد: در آستانه انتخابات با انواع تهمت‌ها و تخریب‌ها علیه دولت مواجه هستیم اما باید توجه داشت که قرار نبود با آمدن دولت روحانی نهرها پر از شیر عسل شود و رایحه گل و ریحان همه جا را درنوردد؛ بلکه انتظار ما این بود که دولت به اندازه طاقت بشری دانا توانا و درست کار باشد .

وی ادامه داد: همین که توهمات کودکانه و ایده‌های نابخردانه و خرافات باقی مانده از دوره قبل دفع شده موفقیت بزرگی به دست آمده است.

انصاری لاری به تحولات ایجاده شده در دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: در همین استان فارس چهار سال پیش شاهد فضای بسیار امنیتی و سنگینی بودیم که برگزاری چنین جلساتی هرگز امکان پذیر نبود و این دستاورد بسیار مهمی است‌ .

وی همچنین درباره مناظره‌های ریاست جمهوری روز جمعه نیز گفت : آنکه شیفته مقام است هرگز شایسته مقام نیست.

انصاری لاری مردم استان فارس را آزادی‌خواه و هوشیار و دانا خواند و ابراز امیدواری کرد در انتخابات پیش رو نیز بهترین گزینه را انتخاب کنند .

انصاری لاری با ابراز تاسف از اینکه عده‌ای مسند ریاست جمهوری را با کارگاه بافندگی اشتباه گرفته‌اند تاکید کرد: این جایگاه اگر هم کارگاه بافندگی باشد کارگاه حریر بافی است که به داشتن تحمل، صبر، دانش و تجربه نیازمند است .