تولید انبوه دو خودرو دناپلاس ایران خودرو و پژو2008 شرکت ایکاپ با حضور رئیس جمهور در سایت مرکزی گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز، این مراسم صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد. محصول دناپلاس مدل جدیدی از خودروی ملی دنا است که در مرکز تحقیقات ایران خودرو از جنبه های کیفی و تجهیزات و ظاهری ارتقا یافته است.

طراحی خودروی دنا پلاس صرفا توسط کارشناسان ایران خودرو انجام شده و در ساخت ماشین آلات مورد نیاز خط جدید تولید، همکاری هایی با شرکت های بین المللی صورت گرفته است.

پژو2008 نیز نخستین محصول "ایکاپ"، شرکت مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه است که در ایران به مرحله تولید رسیده است. دور تازه همکاری های ایران خودرو و پژو با امضای قرارداد بین مدیران دو گروه خودروساز و در حضور روسای جمهور ایران و فرانسه به امضا رسید. این قرارداد نخستین قرارداد پسابرجامی ایران با کشورهای غربی بود که منجر به تولید محصولات به روز اروپائی در ایران شد. سرمایه گذاری مستقیم طرف خارجی، انتقال دانش و تکنولوژی و صادرات 30درصد محصولات تولید این شرکت از الزامات این قرارداد به شمار می آید.