استاندار البرز یکی از اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در استان البرز را در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری عنوان کرد و گفت: خدمات دولت الکترونیک در دولت یازدهم از 48 خدمت به 547 خدمت رسیده است.

به گزارش مرور نیوز، سید حمید طهائی افزود: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم رتبه البرز رتبه 14 کشوری را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشت که اکنون به رتبه پنج رسیده است.
وی خاطرنشان کرد:‌ دربخش خدمات دولت الکترونیک نیز از 48 خدمت به 547 مورد رسیدیم و در واگذاری خدمات به دفاتر خدمات پیشخوان دولت نیز از 79 خدمت به 227 خدمت رسیده ایم.
طهائی ادامه داد: پهنای باند ورودی به استان البرز پیش از دولت یازدهم شش گیگابایت بوده که اکنون به همت و تدابیر ویژه دولت به 64 گیگا بایت رسیده، همچنین تعداد مشترکان اینترنت 422 هزار و 780 مشترک بوده که به یک میلیون و 610 هزار مشترک رسیده است. 144 روستای البرز اینترنت پرسرعت داشتند که اکنون به 350 روستا رسیده است.
استاندار البرز همچنین از آزمایش سامانه سیماک، سامانه استعلام ها نیز یاد کرد و گفت: در این زمینه 9 دستگاه اجرایی درالبرز الکترونیکی می شود و 223 دهیاری، 13 شهرداری هم از این سامانه استفاده می کنند که خودش یک دستاورد علمی ارزشمندی است که تا وقت مردم کمتر گرفته شود و میزان دوباره کاری ها در سیستم اداری کاهش یابد.
وی اضافه کرد: کسب و کارهای نو در حوزه فناوری و اطلاعات قبلا هیچ موردی نداشتیم اکنون به 24 مورد رسیده و 200 دستگاه اجرایی البرز اکنون مکاتبات بصورت الکترونیکی دارند و ازاین سیستم استفاده می کنند.
استاندار البرز با اشاره به اهمیت موضوع مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت سمن ها، گفت:‌ تعداد سمن ها در سال 92 ، 185 بوده و الان شده 447 سمن که با افزایش 158 درصدی همراه بوده است.
وی گفت: یک درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی به ورزش داده شد که اولین بار بود که در البرز به صورت کامل اجرایی شد و فعالیت های جوانان ما در شاخص هایی وزارت ورزش و جوانان در سال 92 در رتبه 25 بود که اکنون استان رتبه اول را دارد.
طهائی با اشاره به راه اندازی خانه جوان برای نخستین بار در استان البرز ادامه داد: رتبه 12 کشوری را در قبولی کنکور داریم، کتاب های منتشر شده نیز افزایش یافته، شمارگان کتاب ها 69 درصد افزایش پیدا کرده، انجمن های ادبی 5 مورد بوده و اکنون به 22 مورد رسیده است.