معاون امور مجلس رئیس جمهور روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز معلم در کرمانشاه با تاکید بر اینکه معلمان نباید دغدغه معیشت داشته باشند، گفت: میانگین حقوق پرسنل آموزش و پرورش نسبت به سال 92 دو برابر شده است.

به گزارش مرور نیوز، حسینعلی امیری در آیین نکوداشت معلمان برتر استان کرمانشاه، پاسداشت و بزرگداشت مقام معلم را بزرگداشت امر تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: معلمان از مصادیق بارز قهرمانی هستند که آینده انسانها را ترسیم می کنند و شایسته تکریم هستند.

وی اقتدار امروز کشور را در گروی دانش و بنیه علمی دانست و اضافه کرد: امروز هر کشوری که دانشمندان بیشتری داشته باشد، در دنیا مقتدرتر است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: اقتدار کشور از مسیر علم و دانش می گذرد و برای تعالی کشور باید نگاه ها به آموزش و پرورش توسعه ای باشد.

امیری در ادامه هرگونه هزینه کرد در حوزه آموزش و پرورش را سرمایه گذاری دانست و ادامه داد: دولت هزینه کردن در این بخش را سرمایه گذاری می داند و با وجود نقدهای منتقدان به افزایش هزینه ها، در این دولت شاهد دو برابر شدن بودجه آموزش و پرورش بوده ایم.

وی تاکید کرد: اگر بودجه آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید افزایش بیش از دو برابر ی داشته بخاطر اعتقادی است که این دولت به سرمایه گذاری در آموزش و پرورش دارد .

امیری تصریح کرد: میانگین حقوق پرسنل آموزش و پرورش نیز نسبت سال 92 دو برابر شده است.

وی افزود: شناسایی قریب 40 هزار نوآموز مناطق محروم در راستای توسعه عدالت آموزشی، شناسایی بیش از 70 هزار کودک لازم التعلیم، پوشش 94 درصدی دانش آموزان در دوره ابتدایی، افزایش سرانه فضای آموزشی از ۴.۸ متر مربع به ۷.۵ مترمربع، رشد 48 درصدی کلاس های درس و احداث 4817 پروژه عمرانی و قریب 28 هزار کلاس درس از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید بوده است.

امیری در ادامه با تاکید بر اینکه معلم ها نباید دغدغه معیشت داشته باشند، افزود: معلم ها باید با خیالی آسوده در کلاس درس حاضر شوند.

وی در ادامه اخلاق مداری را نیاز امروز کشور دانست و افزود: باید گفت و گوی غالب جامعه بر مبنای اخلاق مداری باشد.

وی با بیان اینکه امروز سایه تحریم ها از کشور برداشته شده است، گفت: تلاش تیم مذاکره کننده با مدیریت رئیس جمهور و حمایت های مقام معظم رهبری توانسته سایه تحریم های هسته ای را از سرما بردارد و دیگری خبری از تحریم ها نیست.

معاون امور مجلس رئیس جمهور، پیشی گرفتن صادرات غیرنفتی از واردات بعد از 60 سال، فعالیت آزادانه احزاب و گروه های سیاسی و... را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

وی ادامه داد: امروز در جامعه امید ایجاد شده و گواه این مدعا این است که هرروز شاهد حضور هیات های تجاری از کشورهای مختلف هستیم و این نشانگر امنیت حاکم بر کشور است.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید مدتی مشغول آواربرداری بود، اضافه کرد : امروز کشور در شرایط حرکت رو به جلو بوده و در یک مسیر درست قرار گرفته و برنامه ها برای تکمیل شدن نیاز به ادامه یافتن دارند‌.

امیری ابراز امیدواری کرد: در انتخابات پیش رو شاهد حضور گسترده مردم بوده و ارتقای احساس امنیت و سازندگی را با انتخابی سنجیده شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات، کشور را در برابر دشمنان بیمه خواهد کرد.

سلیمان محبی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این مراسم که در اردوگاه دانش آموزی شهید باهنر برگزار شد، از آموزش و پرورش به عنوان رکن توسعه جوامع یاد کرد.

وی با اشاره به جایگاه رفیع معلم در جوامع مختلف افزود: در تمامی کشورها معلم از مقامی بالا و قابل احترام برخوردار است و از شخصیت آن ها به نیکی یاد می شود.

محبی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید کارهای بسیار خوبی در حوزه آموزش و پرورش صورت گرفته، گفت: بودجه سالانه این نهاد علمی از 147 هزار میلیارد ریال به 330هزار میلیارد ریال در سال 95 رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه، همچنین به اقدام های صورت گرفته در استان اشاره و اظهار کرد: ‌در حالی امروز چهار هزار و 200 کلاس درس هوشمندسازی شده در سطح مدارس استان داریم که این رقم در ابتدای دولت تنها یک هزار و 735 کلاس درس بوده است‌.

محبی در پایان با تقدیر از زحمات معلمان استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد با تداوم دولت تدبیر و امید شاهد بهبود وضعیت معیشتی و ارتقا جایگاه این عزیزان باشیم.