فاطمه هاشمی رفسنجانی گفت: هر رای در تعیین سرنوشت کشور تاثیرگذار است و کمک می کند فرد بهتری با آرای بیشتر انتخاب شود و قشر روشنگر جامعه نباید بگذارند صندوق های رای خالی بماند.

به گزارش مرور نیوز، وی روز یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان در سنندج با موضوع انتخابات 96 با بیان اینکه هم اکنون گاهگاهی زمرمه تحریم انتخابات از سوی افرادی به گوش می رسد، اظهار کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب، روی حق الناس بودن رای مردم تاکید می کنند، همه باید در این عرصه حضور داشته باشند و بدانند که این حق الناس رعایت می شود.
وی با تاکید بر اینکه نباید نسبت به سرنوشت کشور و آینده آن بی تفاوت باشیم گفت: امام خمینی(ره) وقتی وارد کشور شدند در نخستین سخنرانی خود در بهشت زهرا فرمودند من به پشتوانه این ملت دولت تعیین می کنم و این مهم نشان دهنده اهمیت حضور و نظرمردم در سرنوشت کشور است.
وی اظهار کرد: بنیانگذار انقلاب همواره به حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای تاکید داشتند و وقتی این فرصت برای ما ایجاد شده که در هر دوره ای از رای گیری و انتخابات بتوانیم نظر خود را اعمال کنیم چرا از این فرصت استفاده نکنیم.
فاطمه هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود به مردم و مسئولان گفته اند 'نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد' افزود: نااهلان که قرار نیست از مریخ بیایند، نااهلان در بین خود ما هستند که امام نگران این مساله بودند و این مهم جز با رای مردم و حضور در پای صندوق های اخذ رای درست نمی شود.
وی اظهار کرد: همیشه افرادی از زمان امام (ره) بودند که می خواستند در جامعه تقسیم بندی بکنند و زمانی از خودی و غیرخودی می گفتند، زمانی از نژاد و قوم و اقلیت و اکثریت و فقر و غنی در مقابل هم و جدیدا نیز 96 درصد و چهار درصد می گویند ولی امام همیشه تاکید داشتند که ما ایرانی و مسلمان هستیم و همه ملت ایران به یک نسبت در این کشور سهیم بوده و رای همه افراد به یک اندازه دارای ارزش است.
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: باید همه ما از این موقعیتی که بنیانگذار کبیر انقلاب(ره) برای ما در جامعه ایجاد کرده است استفاده کرده و آگاهانه در پای صندوق های اخذ رای حضور پیدا کرده و رای خود را به صندوق بیندازیم.
وی در ادامه به نقش دانشجویان به عنوان قشر تاثیرگذار و روشنفکر جامعه در تببین اهمیت انتخابات و حضور آگاهانه در این عرصه اشاره کرد و افزود: همواره در جامعه و میان هر خانواده ای اقشاری هستند که به دلیل آگاهی و اطلاعات بیشتر نفوذ کلام دارند و دانشجویان یکی از این اقشار تاثیرگذار هستند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دکتر روحانی به تمام مسائل کشور آگاهی و اشرافیت کامل دارد افزود: در میان کاندیداها چه کسی وجود دارد که به اندازه ایشان به مسائل و مشکلات کشور اشرافیت داشته باشد؟
وی افزود: زمانی که دولت یازدهم بر سر کار آمد مشکلات بسیاری در کشور وجود داشت که دکتر روحانی و تیم ایشان تمام تلاش خود را انجام داده و اقدامات خوبی انجام دادند و مهمترین برنامه ای که این دولت پیش برد، برجام بود.
فاطمه هاشمی با بیان اینکه درآمد کشور ما از نفت بود ادامه داد: قبل از تحریم ها و قبل از دولت نهم، چهار میلیون و 200 هزار بشکه نفت تولید می شد و بالای 2 میلیون آن صادر می شد.
وی یادآور شد: بعد از تحریم ها صادرات ما به 600 تا 700 هزار بشکه در روز رسید آن هم کشورها نمی خریدند و تحریم شده بودند و هر کشوری که می خواست نفت ایران را بخرد باید دولت آمریکا اجازه می داد که کار بزرگ دکتر روحانی در این راستا این بود که سقف تولید و صادرات را به قبل از تحریم ها رساند.
فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه این 2 کار بزرگ زیرساخت فعالیت های بعدی دولت تدبیر و امید بود افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید بحث فضای مجازی بود که بسیاری می خواستند جلوی آن گرفته شود اما دکتر روحانی اجازه ندادند.
وی اظهار کرد: فضای مجازی قسمتی از آزادی های ماست و بدون شک اگر جلوی ان گرفته شود به این معنی است که ما در کشور آزادی نداریم.
فاطمه هاشمی رفسنجانی یکی دیگر از اقدامات خوب دولت را حفظ امنیت کشور عنوان کرد و گفت: در این منطقه پرآشوب خلیج فارس کشور ما در امنیت کامل به سر می برد و باید قدر ان را بدانیم.
وی با بیان اینکه مشکلاتی نیز در کشور وجود دارد و ما منکر آن نمی شویم افزود: قبول داریم که هنوز به تمامی خواسته هایمان نرسیده ایم اما باید بدانیم که تحقق تمامی خواسته ها در چهار سال امکانپذیر نیست و زمان می خواهد و در چهار سال آینده تمامی کارها انجام می شود.