تاجزاده در نشستی که در ستاد مرکزی تهران بزرگ روحانی برگزار شد، گفت: در کشور امنیت داریم و این امنیت از تدبیر است

به گزارش مرور نیوز، دکتر سید مصطفی تاجزاده در نشستی که در ستاد مرکزی تهران بزرگ در بین مردم همیشه در صحنه برگزار شد افزود: ما برای اینکه انتخاب عقلانی داشته باشیم طبیعتا باید بدنبال مطلوب ها چیست؟ با شناخت مطلوب ها می توان احزاب و افراد را به درستی انتخاب کرد.

وی ادامه داد: حکومت ها بر مطلوبی تکیه می نمایند اما سایر وجوه تحت الشعاع قرار گرفته است و از بین می برند کما اینکه امروز برخی می گویند امنیت داریم اما نمی گویند سایه این امنیت را چه کسی برقرار نموده، امروز اغلب می پذیرند که با امنیت در این دوره، سایه شوم جنگ دور شد.

تاجزاده در ادامه افزود: حزب الله، نیروهای مسلح و حتی مردم همیشه بوده اند اما دولت با تدبیر توانست سایه شوم جنگ را از سر ما دور نماید دولت امروز می گوید احترام متقابل برای ارتباط دولت ها حاکم است. این درحالیست که آقای رییسی در صحبت هایش اعلام می کند که دنیا از ایران باید بترسد.

این استاد دانشگاه ادامه داد:با تدبیر دولت روحانی جنگ از کشور دور شد. هر کشوری نیروهای مسلح خود را قوی می نماید پس بنابراین نمی توان فقط نیروهای مسلح را در نظر گرفت، این تدبیر بود که توانست جنگ را از ایران دور نماید.

تاجزاده در ارتباط با وضعیت اقتصادی کشور گفت: در این شرایط جامعه احساس می نماید که اقتصاد با ثبات تر شده، در نظر بگیرید در سال های 88 الی 92 چند نفر روزانه از شما می پرسیدند که دلار چه قیمت است؟؟ امروز چند نفر می پرسند؟ این نشان می دهد نظامیون نقشی در تعیین و تغییر اقتصاد نداشته اند. تدبیر دولتمردان بود که آرامش اقتصادی را بر کشورر حاکم کرد.

وی در ارتباط با سیاست داخلی کشور گفت:در خصوص سیاست نیز امنیت برقرار است، با انتقاد از دولت چند نفر دستگیر شده اند؟؟؟ این دولت اجازه داده انتقاد  شود اجازه داد قلم ها بنویسند و دهان حرف باز باشد. به عنوان مثال الان آقای رییسی از همین شعار برای آرای بیشتر استفاده می نماید و به آقای روحانی می گوید چرا بیشتر آزادی ندادید.

تاجزاده در ادامه گفت: بلافاصله پس از امنیت باید آزادی باشد، چنانچه امنیت با آزادی باشد ارزشمند است امنیت بدون آزادی یعنی گورستان، آزادی بدون امنیت نیز یعنی آشوب، عراق و افغانستان نمونهه ای از آزادی بدون امنیت است. آزادی و امنیت با یک رییس قضایی برقرار می شود یا یک سردار ؟ امنیت و آزادی همانگونه که عرض شد در سایه تدبیر صورت خواهد گرفت.

این فعال سیاسی در ارتباط با توسعه کشور گفت: توسعه که همیشه دغدغه خاطر بوده و الان برخی برای بدست آوردن آرا از آن دم می زنند. توسعه تفکر آقای هاشمی (ره) بود.

وی ادامه داد: باید حق اعتراض را به رسمیت شناخت، باید احزاب را توسعه دهد، در محیط زیست هم باید توسعه باشد. حال روحانی بیشتر می تواند توسعه را برقرار نماید یا رقبا؟

تاجزاده در ادامه گفت: تمام کشورهایی که پیشرفت کرده اند با سیاست خارجی توانستند به نتیجه برسند، حال آیا روحانی می تواند یا رقبای او؟ ما نمی توانیم دوباره وارد چرخه بشویم که بیرون رفت از آن سال های سال بطول بینجامد.

وی در ارتباط با فضای بین الملل گفت: امروز در سوریه آتشی برافروخته که کسی نمی داند چه موقع سایه امنیت در آن کشورها برقرار شود، عراق، یمن، لیبی و... هم با همین مشکل روبرو هستند. کسی که امروز در راس آمریکاست روحیه ماجراجویی دارد، او دور اندیش نیست و هر کار غیر مترقبه ای از او سر می زند همانند هواپیماهایی که ناگهان بر آسمان سوریه ظاهر شد.

تاجزاده در ارتباط با انتخابات این دوره ریاست جمهوری گفت:ما در این انتخابات وارد فضایی شدیم که فقط برای 4 سال مملکت انتخاب نمی کنیم، بنابراین این انتخابات بسیار مهم است، این موردیست که می توان به عنوان شب قدر ملی از آن یاد کرد. این تصمیمیست که بسیار بزرگ است، این تصمیمی است که کل اینده ملت را تحت الشعاع قرار می دهد، 29 اردیبهشت آینده ایران را رقم می زند، این انتخابات فقط انتخاب روحانی برای 4 سال نیست.

وی ادامه داد: رقیب روحانی قالیباف و رییسی نیستند، رقابت جای دیگریست. جناح مقابل بشرطی می تواند رای بیاورد که مردم شرکت نکنند، و شرکت نکردن باعث می شود که یک عمر با نتیجه ی ساخته شده بسازیم. روحانی باید همانگونه که سایه شوم را از ایران دور نمود از منطقه نیز دور کند. اعتقاد داریم که انتقاداتی به دولت وارد است اما همواره در تلاش است که بتواند مشکلات را بر طرف نماید. بعنوان مثال در حوزه محیط زیست دریاچه ارومیه را احیا شد

تاجزاده افزود: آمریکا در زمانی در برده داری حرف اول را می زد پس از 100 سال شرکت و حضور مردم آزادی فراهم شد. به تدریج با شرکت در انتخابات هم خود را ارتقا می دهیم هم حکومت را وادار می کنیم که حق مردم را به رسمیت بشناسد و به حرف مردم گوش فرا دهد. ما در انتخابات است که می توانیم جلسات سیاسی داشته باشیم، اینکه مردم در کنار هم بنشینند و تصمیم بگیرند، اینگونه زندگی در کمال رفاقت و در سایه رقابت شرایط را می آزماییم، در کدام یک از فصول می توان اینگونه در کنار هم بود و حرف سیاسی زد و تصمیم گرفت.

وی در پایان گفت: در عصر جدید هیچ انسانی قبول ندارد ک بر دیگری برتری دارد این عصر، عصر دموکراسیست، تنها راه رسیدن به دموکراسی، انتخابات است، پس باید برای رسیدن به آن در انتخابات شرکت نماییم. با شرکت در انتخابات است که جامعه می تواند به منافع زیادی دست یابد.