هرچه به 29 اردیبهشت نزدیک تر می شویم تبلیغات و رقابت های انتخاباتی داغ تر می شود. شور و نشاط فضای تبلیغات اینجا در لبنان نیز حس می شود. رسانه های لبنانی دقت ویژه در انعکاس اخبار انتخابات ایران دارند.

به گزارش مرور نیوز، روزنامه های لبنان در شماره امروز (سه شنبه) تمرکز اصلی خود را به سخنان «حسن روحانی» در استان همدان قرار دادند.
روزنامه «النهار» نوشت: روحانی در سخنرانی انتخاباتی خود با اشاره به رقیبان محافظه کار خود گفت «منطق شما منطق جلوگیری است و چیز دیگری برای ارائه ندارید.»
روحانی افزود: من نامزد شده ام تا به خشونت طلبان بگویم دورانتان به سر آمده است. مردم یک بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری به همه آنهایی که در طول 38 سال گذشته چیزی جز اعدام و زندانی کردن بلد نبودند نه خواهد گفت.
النهار افزود: این سخن روحانی به 38 سال انقلاب از سال 1979 تاکنون اشاره دارد.
به نوشته این روزنامه لبنانی روحانی به کسانی که قصد شرکت در انتخابات ندارند هشدار داد که محافظه کاران تصمیم داشتند در خیابان ها دیوار بکشند. وی گفت «شما آنها را نمی شناسید، من آنها را می شناسم. اینها می خواستند در خیابان های تهران دیوار درست کنند و زن ها را از مردها جدا کنند و این را در محل کارشان عملی کردند.» این سخنان در حالی است که تا کنون هیچ مسئولی درباره این جدایی (زنان از مردان) حرفی نزده است.
النهار در ادامه با اشاره به واکنش «علیرضا زاکانی» به سخنان روحانی نوشت: زاکانی از مسئولان محافظه کار در پیامی نوشت «این اتهام های سخیف و تکراری نمی تواند کسی را فریب دهد، اما دیوار اقتصادی بین دولت تاجران و سفره خالی مردم برای همه آشکار است.»
روزنامه «المستقبل» نیز مطلبی را با عنوان « حمله روحانی به محافظه کاران: دوران تندروها گذشت» منتشر کرد که در آن به بازتاب سخنان روحانی پرداخت.

**الاخبار: روحانی همچنان پیشتاز است
روزنامه الاخبار نیز در مطلبی با عنوان: «افزایش کشمکش های انتخاباتی؛ روحانی همچنان پیشتاز است»، گزارش مفصلی از رویدادهای انتخاباتی اخیر در ایران ارائه کرد.
الاخبار در این گزارش آورده است: روحانی با حفظ فاصله خود از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، همچنان صدر نشین است اگرچه طبق نظر سنجی ها، وی بعد از دو مناظره تلویزیونی اخیر، به جایگاه پایین تری سقوط کرده است.
این روزنامه با اشاره به حادثه معدن در دو روز گذشته نوشت: حمله خانواده های قربانیان حادثه انفجار معدن به روحانی در هنگام بازدید وی از این معدن، ضربه محکمی به روحانی وارد کرد. در یک ویدیویی که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرد به نظر می رسد برخی از اعضای خانواده های قربانیان بر سر روحانی فریاد کشیده و خودروی او را مورد حمله قرار دادند.
الاخبار افزود: سخنان رئیس جمهور درباره موشک های بالستیک در مناظره روز جمعه، منجر به انتقاد سردار «مسعود جزائری» سخنگوی ستاد مشترک نیروهای مسلح از وی شد. وی بدون نام بردن از روحانی گفت «یک بار دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می خواهیم تا وارد مسائل نظامی و دفاعی حساس نشوند.» جزائری افزود «وجود پایگاه های موشک های بالستیک در زیر زمین یک عامل بازدارنده مهم در برابر دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران به شمار می آید.»
این روزنامه از قول «عباس خامه یار» دیپلمات سابق ایرانی تاکید کرد که روحانی تا کنون صدرنشین لیست نامزدهای انتخابات است و برای اظهار نظر در این باره باید منتظر برگزاری مناظره سوم باشیم چون احتمال تغییر نظرسنجی ها بعد از این مناظره وجود دارد.
الاخبار در پایان نوشت: نظرسنجی های صورت گرفته بعد از مناظره دوم نشان می دهد که روحانی حدود 33 درصد از رای ها را در اختیار دارد و این نسبت درباره قالیباف و رئیسی به ترتیب 25 و 22.5 درصد است. صدر نشینی روحانی در شرایطی است که وی نسبت به هفته گذشته 3 درصد از محبوبیت خود را از دست داده است.
روزنامه «المستقبل» نیز با اشاره به بخش هایی از سخنان روحانی در استان همدان و حمله تند وی به رقیبان انتخاباتی نوشت: محافظه کاران در حالی بر اوضاع اقتصادی به ویژه کمک به فقرا و ایجاد فرصت های شغلی تاکید می کنند که روحانی و دو نامزد دیگر بر آزادی های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و خروج ایران از انزوای بین المللی تمرکز دارند.
المستقبل همچنین در مطلب دیگری به حادثه معدن و رویدادهای مربوط به آن اشاره کرد و به نقل از برخی خبرگزاری ها نوشت که مخالفان روحانی با نفوذ در بین مردم اقدام به شعار دادن و جنجال آفرینی در بین سخنان رئیس جمهور کردند؛ شبیه همان اتفاقی که پیش از این در حرم (امام) خمینی(ره) نیز اتفاق افتاده بود.
به نوشته المستقبل، این رویداد چه به صورت خودجوش یا از پیش برنامه ریزی شده، تاثیر زیادی در روند تبلیغات انتخابات گذاشت به ویژه اینکه رقبای روحانی بر روی نحوه اداره کشور از سوی روحانی و بیکاری و کاهش قیمت نفت و.. تمرکز کرده اند. رقبای روحانی معتقدند وی بیش از حد به غرب نزدیک شده و منتظر سرمایه گذاری های غربی بوده بی آنکه این انتظار ثمره ای در بر داشته باشد؛ اما کاری برای بهبود وضعیت تولید ملی نکرده است.