پایگاه اطلاع‌رسانی دولت صرفا به وظیفه ذاتی خود در تبیین عملکرد دولت و پاسخ به شبهات و اتهامات عمل می کند

به گزارش مرور نیوز، در روزهای گذشته، پایگاه اطلاع رسانی دولت نیز در راستای پروژه هدفمند تخریب دولت، مورد هجمه هایی قرار گرفته و ادعا شده است که پاد، به نفع دولت و در جهت تخریب سایر رقبای انتخاباتی پا به میدان گذاشته است.

در این خصوص لازم به ذکر است که پایگاه اطلاع رسانی دولت متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران است و مناسبات آن با افراد و جریان ها و شخصیت ها تعریف نمی شود. در واقع، پاد آیینه اقدامات دولت است و وظیفه قانونی و ذاتی دفاع از عملکرد دولت، آن هم به نقل از دولتمردان را بر عهده دارد، لذا بسیار بدیهی است که پایگاه اطلاع رسانی دولت فارغ از سمت گیری های انتخاباتی ، وفق قانون و شرح وظایف سازمانی خود، نسبت به روشنگری و تبیین عملکرد و دستاوردهای دولت که همانا دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است فعالیت کند، چه اینکه در دولت های قبل نیز همین رویه مرسوم بوده است.

در همین حال پایگاه اطلاع رسانی دولت ضمن تکذیب ادعای مطرح شده از سوی جریان رسانه ای خاص مبنی بر تخریب نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری اعلام می کند که صرفا در راستای انجام وظیفه ذاتی اطلاع رسانی خود به اتهامات، سیاه نمایی ها و اظهارات خلاف واقع، از طریق انتشار جوابیه دستگاه های اجرایی ذیربط که حق بدیهی آنها است، پاسخ داده است. رویه پاسخگویی و تکذیب ادعاهای خلاف واقع نه تبلیغات انتخاباتی است و نه در راستای تخریب نامزدهای انتخاباتی صورت می گیرد. بهتر این بود که فضای رسانه ای و سیاسی کشور اینگونه مشحون از دروغگویی، سیاه نمایی و اظهارات خلاف واقع در جهت تخریب دولت نمی بود تا تا پایگاه اطلاع رسانی دولت نیز مجبور نمی شد به گفته ایشان، هم و غم خود را به صدور تکذیبیه و جوابیه و روشنگری معطوف کند.

در پایان تاکید می شود که پایگاه اطلاع رسانی دولت فارغ از اینکه چه شخص و جریانی در رأس دولت است و در آینده نیز چه شخص یا جریانی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می شود، وظیفه ذاتی و بدیهی خود می داند که هرگاه و هر بار که نسبت به اقدامات انجام شده دولت اظهارات خلاف واقع و دروغ مطرح می شود نسبت به آن پاسخگو بوده و به منظور روشن نگاه داشتن بارقه امید در دل مردم شریف ایران، به اطلاع رسانی درست، دقیق و بهنگام و پاسخ گویی به شبهه افکنی ها و اتهام زنی ها اهتمام بورزد.