زیباکلام گفت: تنها راه پیشرفت و ترقی کشور ادامه مسیر عقلانیت و خرد و تداوم دولت تدبیر و امید است.

به گزارش مرور نیوز، صادق زیباکلام در جمع حامیان روحانی در سالن همایش‌های هلال احمر ایلام اظهار کرد: امروز اگر نتوانیم تحریمی‌ها (تحریم کنندگان انتخابات)، بی تفاوت‌ها و آرای خاکستری را به عرصه بکشانیم بازنده انتخابات خواهیم بود .

وی با بیان اینکه سرنوشت انتخابات این دوره نه در دستان شما که اینجا حضور دارید و فعالیت می‌کنید، بلکه در دست کسانی است که یا بی تفاوت هستند و یا رای نمی‌دهند و به علت‌های گوناگون بهانه و عذر می‌آورند، است، افزود: سبد رای اصولگرایان بین پنج تا 10 میلیون نفر است که صبح جمعه 29 اردیبهشت می‌روند پای صندوق‌ها و به رئیسی یا قالیباف رای می‌دهند .

زیباکلام با اشاره به اینکه سبد رای اصلاح طلبان بین 10 تا 15 میلیون نفر است که بدون اینکه کسی اصرار کند می‌روند و رای خود را به صندوق می‌اندازند، اضافه کرد: کل واجدان شرایط رای در کشور 50 میلیون نفر است و اگر 10 میلیون سبد رای اصولگرایان و 15 میلیون رای اصلاح طلبان را از این رقم کم کنیم بیش از 25 میلیون نفر باقی می‌ماند که در انتخابات بی تفاوت هستند .

وی ادامه داد: این 25 میلون نفر سرنوشت انتخابات را تعیین می‌کنند که اگر پای صندوق‌های رای بیایند 90 درصد آنان به نامزد اصلاحات رای می‌دهند، این حدس و گمان نیست و 2 بار این موضوع در انتخابات ریاست جمهوری در کشور اتفاق افتاده است یکی در دوم خرداد 76 و دیگری در انتخابات سال 92 که آمدند و به روحانی رای دادند .

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر 20 درصد این 25 میلیون بیایند پای صندوق‌ها موج به راه خواهد افتاد و آقای روحانی با بیش از 20 میلیون رای پیروز عرصه انتخابات خواهد بود، گفت: روحانی همین الان 14 - 15 میلیون رای دارد که اگر 5 - 6 میلیون نفر از رای خاکستری‌ها و بی تفاوت‌ها وارد کارزار شوند وی برنده انتخابات خواهد شد .

زیباکلام با اشاره به اینکه بی تفاوت‌ها و رای خاکستری‌ها برای اینکه دو مرتبه کشور گرفتار باتلاق هولناک سال‌های 84 تا 92 نشود باید اشتباه نکنند و بروند در انتخابات شرکت کنند، عنوان کرد: افراد تحریمی (تحریم کننده انتخابات) و کسانی که بی‌تفاوت هستند بدانند که هم در حق خودشان و هم در حق نسل‌های آینده اشتباه می‌کنند .

وی با تاکید بر اینکه نباید بی تفاوت بود و نباید گذاشت دوباره کشور و اداره قوه مجریه دست عوام فریبان و پوپولیست‌ها بیفتد، اظهار کرد: معتقدم باید به کسانی که رای نمی دهند قبولاند که اشتباه می‌کنند؛ تنها راه پیشرفت و ترقی کشور ادامه مسیر عقلانیت و خرد و تداوم دولت تدبیر و امید است .