عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در حال حاضر کشور با پرداخت یارانه دچار مشکل است و لذا مجلس در آینده به طور قطع با هرگونه طرح بیشتر شدن یارانه ها مخالفت خواهد کرد.

مسعود گودرزی در خصوص مناظره سوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگار سیاسی مرور نیوز گفت: مناظراتی اقدامی در راستای رقابت سیاسی و طبیعتا طرح برخی مسائل شخصی در آن اتفاق می افتد. اما بهتر است برای مناظرات چارچوب تهیه کرد تا در آن راستا صرفا برنامه ها و عملکردها مطرح شود.

وی ادامه داد: با این حال مناظرات فرصتی برای مردم محسوب می شود که از فحوای کلام نامزدها، برنامه ها و آینده نگری ها فرد مناسب را انتخاب کنند. با این حال لازم است در مناظره ها به حریم های شخصی ورود نشود به ویژه آنکه ما دارای نظام ولایی هستیم و رعایت اخلاق واجب است.

نماینده مردم ممسنی درباره برنامه های ارائه شده توسط نامزدها در سومین مناظره تصریح کرد: روحانی و جهانگیری برنامه محورتر وارد شدند و سعی کردند طرح هایی ارائه دهند که قابلیت اجرایی داشته باشد. اما قالیباف و رئیسی روی شعارها مانور می داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به مطرح شدن افزایش یارانه در رقابت انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: اینکه از سوی برخی نامزدها عنوان می شود یارانه افزایش خواهد یافت و یا این تعداد شغل ایجاد می شود بدون آنکه منابع مالی آن روشن شود، پذیرفته نیست. ضمن انکه افزایش یارانه صرفا به دستور رئیس جمهور صورت نمی گیرد و مجلس هم باید با آن موافقت کند.

گودرزی افزود: قانون سه منبع برای پرداخت یارانه در نظر گرفته است، بانک مرکزی، حامل های انرزی و تغییر نرخ. ارائه طرح افزایش یارانه با حواله کردن آن به استفاده از منابع نامشخص درست نیست. زیرا در حال حاضر هم دولت برای پرداخت یارانه با مشکلاتی مواجه است و اگر هدف نامزدها در آینده گرفتن اعتبار از بانک مرکزی باشد شاهد تورم و اگر درصدد بیشتر کردن قیمت حامل های انرژی باشیم که گرانی سوخت به وجود خواهد آمد.

وی تاکید کرد: بر این اساس در صورت پیروزی نامزدهای که وعده افزایش یارانه می دهند، به طور قطع مجلس با آن مخالفت خواهد کرد.