یک منبع محلی در استان کرکوک اعلام کرد شمار همسران فراری عناصر داعش از شهر حویجه واقع در جنوب غرب این استان افزایش یافته است.

به گزارش مرورنیوز به نقل از العالم،یک منبع محلی در استان کرکوک اعلام کرد شمار همسران فراری عناصر داعش از شهر حویجه واقع در جنوب غرب این استان افزایش یافته است.

 
به گزارش العالم، پدیده فرار سرکردگان و اعضای گروه تروریستی داعش در شهر حویجه واقع در جنوب غرب کرکوک در ماههای اخیر به طور آشکاری افزایش یافته و به بیش از 10 مورد رسیده است.
 
شبکه السومریه روز پنجشنبه به نقل از این منبع اعلام کرد، عوامل مختلفی به فرار همسران سران و اعضای داعش می انجامد که از جمله آنها نگرانی برای جان خودشان و فرزندانشان است. زیرا به خوبی می دانند سلطه داعش بر مناطق تحت اشغالش موقتی است.
 
همچنین از دیگر دلایل این پدیده می توان به موضوع رهایی از افراطی گری های داعش اشاره کرد که زندگی آنها را به جهنم تبدیل کرده است. این منبع همچنین خیانت مردان داعشی را یکی از دیگر از عوامل این پدیده عنوان کرد.
 
منبع مذکور خاطر نشان کرد قطع ارتباط اجتماعی با خانواده های عضو داعش در میان مردم در حال افزایش است، و خویشاوندان بیشتر اعضای داعش به علت جنایاتی که علیه افراد بی گناه مرتکب شده اند از تعامل با آنها خودداری می کنند.
 
گروه تروریستی داعش از ماه ژوئن 2014 شهر الحویجه را به اشغال خود درآورده و به یکی از پایگاههای اصلی خود در استان کرکوک تبدیل کرده است.