دبیر ستاد انتخابات استان تهران از پیش‌بینی 6 هزار و459 شعبه اخذ رأی در این استان خبر داد و گفت: انتخابات در 19 شهر استان تهران به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، بهرام سرمست روز یکشنبه در حاشیه برگزاری نشست مشترک ستاد‌های انتخابات استان تهران و شهرستان دماوند در سالن همایش فرمانداری دماوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری نشست‌های مشترک ستاد انتخابات استان تهران با شهرستان‌ها ارزیابی عملکرد ستادهای انتخابات آنهاست.
دبیر ستاد انتخابات استان تهران افزود: همچنین بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد انتخابات کشور بررسی می‌کنیم که این سیاست‌ها تا چه میزان اعمال شده است؛ تأکید کلی بر قانون‌مندی انتخابات و مشارکت حداکثری و نیز سلامت برگزاری انتخابات که عوامل اجرایی را به این موارد توصیه می‌کنیم.
سرمست با اشاره به تعداد شعب اخذ رأی استان تهران در روز انتخابات تصریح کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، 6 هزار و 459 شعبه اخذ رأی در استان تهران پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه تمام آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات وجود دارد، بیان کرد: انتخابات در 19 شهر استان تهران به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود؛ آموزش‌های لازم برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک به عوامل اجرایی و همگانی برای آشنایی مردم ارائه شده است.
دبیر ستاد انتخابات استان تهران در خصوص تخلفات انتخاباتی اضافه کرد: تخلفات صورت گرفته در حدی نبود که بسیار چشم‌گیر بوده باشد و موارد تخلف را کمیته امحا و حقوقی در شهرستان‌ها رصد می‌کنند و برخوردهای لازم را انجام می‌دهند.
همچنین شاهرخ جهانشاهی، رییس ستاد انتخابات شهرستان دماوند دراین نشست اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، نشست مشترک ستادهای انتخابات استان تهران و شهرستان دماوند با حضور مسئولان این ستادها در سالن همایش فرمانداری دماوند برگزار شد.
وی افزود: هدف برگزاری این نشست در جهت انجام هماهنگی‌های لازم در خصوص فرآیند برگزاری هرچه بهتر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز 29 اردیبهشت‌ماه سال جاری بود.
معاون سیاسی انتظامی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان دماوند ادامه داد: در نشست مشترک مسئولان ستادهای انتخابات استان تهران و شهرستان دماوند گزارشی از سوی فرماندار شهرستان پیرامون انتخابات به صورت کلی مطرح شد.
جهانشاهی گفت: همچنین گزارش مبسوطی نیز از فرآیند انتخابات در شهرستان دماوند از لحظه ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراها تاکنون در حضور جانشین رئیس و کارشناسان ستاد انتخابات استان تهران ارائه شد.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی ابلاغی از سوی ستاد انتخابات کشور، تاکنون تمام برنامه‌ها به صورت منظم و طبق پیش رفته است و برنامه‌ها تا روز اخذ رأی نیز در دستور کار اجرایی قرار دارد.
معاون سیاسی انتظامی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان دماوند بیان کرد: یکی از مسائل مهم در نشست امروز، ساماندهی شعب اخذ رأی بود تا مردم به آسانی بتوانند به شعب دسترسی داشته باشند و در راستای مشارکت حداکثری تمهیدات لازم برای شعب اخذ رأی در شهرستان دماوند اتخاذ شد.
جهانشاهی افزود: طبق انتخابات سال گذشته، در این دوره نیز علاوه بر فعالیت ستاد فرعی بخش رودهن، سه کانون پشتیبانی شعب اخذ رأی در فرمانداری دماوند، بخشداری مرکزی دماوند و شهرداری آبسرد پیش‌بینی شده است.
وی گفت: با فعالیت این کانون‌ها در روز اخذ رأی، مسئولان شعب صندوق‌ها را از این کانون‌ها تحویل می‌گیرند و پس از اتمام رأی‌گیری نیز صندوق‌ها را تحویل می‌دهند و سپس با تدابیر امنیتی لازم صندوق‌ها به ستاد انتخابات شهرستان دماوند انتقال داده خواهد شد.
معاون سیاسی انتظامی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان دماوند با بیان اینکه انتخابات در این شهرستان توسط 3 هزار و 550 نفر در شعب اخذ رأی برگزار می‌شود، تصریح کرد: این تعداد را عوامل اخذ رأی، بازرسان هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراها و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، عوامل انتظامی و خدماتی شامل می‌شود.
جهانشاهی بیان کرد: بخشی از آموزش‌های عوامل اجرایی و دست‌اندرکار انتخابات انجام شده و آخرین نشست آموزشی در قالب همایش در روز چهارشنبه هفته جاری در حسینیه فرامه دماوند با حضور مسئولان و مربیان برگزار خواهد شد.
معاون سیاسی انتظامی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان دماوند ادامه داد: تمام هماهنگی‌های لازم در این شهرستان برای برگزاری انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری انجام شده و آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در روز جمعه هفته جاری وجود دارد.
جهانشاهی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم شهرستان دماوند با توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری بار دیگر حماسه بزرگی را در تاریخ این شهرستان خلق کنند.