وزیر علوم بر حضور پرشور دانشگاهیان در عرصه انتخابات تاکید کرد و گفت: از تمامی فرهیختگان، دانشجویان، استادان و محققان می‌خواهم که با رای خود بر روند رو به جلوی توسعه علمی کشور تا مرجعیت علم و فناوری در جهان انگشت تأیید بزنند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمد فرهادی اظهار کرد: خوشحالم به استحضار ملت فهیم و فرهیخته ایران برسانم که کشور ما در سال گذشته موفق شد از نظر رشد علمی موفقیت‌های چشم‌گیری را بدست بیاورد، بطوریکه 25 کشور برتر تولید کننده علم دنیا را پشت سر گذاشت تا رتبه اول در رشد کمی و کیفی تولیدات علمی را به خود اختصاص دهد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه اقتصاد دانش بنیان، پایه و اساس اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: با تکیه بر این باور، کشور ما موفق شد در سه سال گذشته بالغ بر 510 میلیون دلار صادرات محصولات دانش بنیان را فقط از طریق پارک‌های علم و فناوری داشته باشد و این یعنی ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصاد بر مبنای علم، پژوهش و فناوری.
وی ادامه داد: ایجاد نظام جامع آموزش‌های مهارتی و توجه جدی به رابطه هدفمند اشتغال، تحصیل و تلاش برای ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین، همچنین تدوین و بازنگری بیش از 800 برنامه درسی در جهت افزایش مهارت دانش آموختگان، از جمله فعالیت‌هایی است که ثمرات آن بزودی عیان خواهد شد.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: امروزه برای استمرار این توفیقات در فضای امن و پر نشاط دانشگاه‌ها، از تمامی فرهیختگان، دانشجویان، استادان و محققان می خواهم با حضور پرشور خود در صحنه انتخابات، بار دیگر عظمت ملت ایران را به نمایش بگذارند و با رای خود بر روند روبه جلوی توسعه علمی کشور تا مرجعیت علم و فناوری در جهان انگشت تأیید بزنند.
دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.