رای گیری از ایرانیان مقیم و گردشگران ایرانی حاضر در جمهوری آذربایجان امروز (جمعه) ساعت هشت به وقت محلی در ساختمان شماره دو سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز، با توجه به این که اغلب ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان در باکو پایتخت این کشور بسر می برند، یک شعبه اخد رای در ساختمان شماره دو سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو دایر شده است.
جمعی از ایرانیان واجد شرایط رای مقیم جمهوری آذربایجان، از صبح امروز با حضور در پای این صندوق رای به نامزد مورد نظر خود رای دادند.
همچنین با توجه به این که کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران برای حضور در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در باکو بسر می برد، ورزشکاران کشورمان و هیات همراه، تا ساعاتی دیگر برای شرکت در این دوره انتخابات در شعبه اخذ رای در سفارت کشورمان حاضر خواهند شد.
همچنین یک شعبه اخد رای در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر نخجوان برای ایرانیان مقیم این جمهوری خودمختار دایر شده است.
جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در این باره گفت: همه شرایط برای رای دادن راحت شهروندان ایرانی مقیم جمهوری آذربایجان در سفارت ایران در باکو فراهم است.
وی در گفت وگو با ایرنا ابراز امیدواری کرد که این دوره انتخابات با شور و شوق برگزار و گامی بسیار مهم در راستای توسعه کشورمان با استفاده از ظرفیت های رای مردم که تعیین کننده است، برداشته شود.
در حال حاضر نزدیک به پنج هزار ایرانی، مقیم جمهوری آذربایجان هستند و همچنین تعدادی از شهروندان کشورمان بعنوان گردشگر در جمهوری آذربایجان بسر می برند.
رای گیری از شهروندان ایرانی در جمهوری آذربایجان تا ساعت 18 به وقت محلی ادامه خواهد داشت.
تفاوت ساعتی در جمهوری آذربایجان با ایران 0.30 + دقیقه است.