سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیوزیلند اعلام کرد رای گیری از ایرانیان مقیم این کشور تا ساعت 19 به وقت محلی ادامه دارد.

به گزارش مرور نیوز،'جلال الدین نمینی میانجی' سفیر ایران در نیوزیلند اعلام کرد انتخابات در حوزه های انتخابیه تعیین شده در این کشور تا ساعت 19 به وقت محلی (11 و 30 دقیقه به وقت تهران) ادامه دارد.
وی پس از برخی خبرهای نادرست که در شبکه های اجتماعی منتشر شد، گفت که روند رای گیری همچنان ادامه دارد و آرای هیچ صندوقی شمارش نشده است.
بلندپایه ترین دیپلمات ایران در نیوزیلند، گفت که پیش از این نیز اعلام شده بود تا دو ساعت پس از پایان رسمی کار ادارات و شرکت ها در نیوزیلند که ساعت 17 به وقت محلی است، رای گیری از مردم ادامه می یابد تا ایرانیان بتوانند در انتخابات شرکت کنند.
وی گفت براین اساس انتخابات تا ساعت 19 به وقت محلی ادامه می یابد و رای گیری از ایرانیان مقیم ادامه دارد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری صبح امروز با اخذ رای از یک ایرانی مقیم نیوزیلند کلید خورد و هموطنان ایرانی در این کشور واقع در اقیانوس آرام نخستین افرادی بودند که پای صندوق رای رفتند تا رئیس جمهور کشور را انتخاب و سکان هدایت اجرایی کشور را به وی بسپارند.
اخذ رای از ایرانیان مقیم نیوزیلند ساعت 9 و 30 دقیقه صبح به وقت محلی (2 بامداد به وقت تهران) در چهار شهر آکلند، کرایست چرچ، ولینگتون و دنیدن آغاز شد و ایرانیان مقیم این کشوز نخستین هموطنان در جهان بودند که پای صندوق های رای حاضر شدند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 102 کشور و 310 شعبه برگزار می شود .در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، سیدمصطفی آقامیرسلیم، سید ابراهیم رئیسی،حسن روحانی و سیدمصطفی هاشمی طبا با هم به رقابت می پردازند.
56 میلیون و 410 هزارو 234 نفر واجدان شرایط حضور در انتخابات 29 اردیبهشت هستند که از این تعداد 1 میلیون و 350 هزارو 294 نفر رأی اولی هستند.
در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، در نخستین جمعه بعد از روز مرحله اول انتخابات، دور دوم برگزار خواهد شد.