رسانه‌های عربی به صورت گسترده به پوشش خبری آغاز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران پرداختند.

به گزارش مرور نیوز، الیوم السابع در میان خبرهای فوری خود با اعلام آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نوشت:«ایرانیان امروز رئیس‌جمهوری خود را انتخاب می‌کنند».

این رسانه عربی در ادامه تصریح کرد: ۶۳ هزار حوزه اخذ رأی در سراسر ایران برپا شده است و بیش از ۳۵۰ هزار نیروی امنیتی مسئولیت تامین امنیت این انتخابات را به عهده دارد.

- القدس العربی نیز نوشت رأی‌دهندگان ایرانی برای انتخاب رئیس‌جمهوری خود از میان «حسن روحانی» نامزد میانه‌رو و «سید ابراهیم رئیسی» نامزد محافظه‌کار (اصولگرا)،  از صبح امروز پای صندوق‌های رأی رفتند.

- شبکه خبری الجزیره نیز گزارش داد که امروز حدود ۵۶ میلیون واجد شرایط ایرانی برای انتخاب رئیس‌جمهوری جدید خود به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت. این شبکه عربی اعلام کر:د با کنار رفتن «محمد باقر قالیباف» به نفع «سید ابراهیم رئیسی» و «اسحاق جهانگیری» به نفع «حسن روحانی»، رقابت اصلی میان دو نامزد یعنی رئیسی و روحانی خواهد بود.

- السومریه‌نیوز نیز نوشت: بیش از ۵۶ میلیون ایرانی در داخل و بیش از ۱۰۰ کشور خارجی با حضور در ۶۳ هزار و ۴۲۹ مرکز اخذ  رأی، از میان چهار نامزد حاضر در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهوری آینده ایران را انتخاب خواهند کرد.

- اسکای نیوز عربی اعلام کرد: پس از مناظرات گرم انتخاباتی بین روحانی و رئیسی امروز –جمعه- رأی‌دهندگان ایرانی برای انتخاب رئیس‌جمهوری خود پای صندوق‌های رأی آمده‌اند.

- خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز با اعلام این که رای‌گیری برای انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شده است، گزارش داد که بیش از ۶۳ هزار حوزه اخذ رأی و ۱۴ هزار صندوق سیار پذیرای رأی مردم ایران برای انتخاب رئیس‌جمهوری جدیدشان خواهد بود.

- شبکه تلویزیونی المنار نیز اعلام کرد: بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار رأی اولی در میان ۵۶ میلیون رأی دهنده ایرانی واجد شرایط برای انتخاب رئیس‌جمهوری جدید ایران از میان چهار نامزد موجود در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت هشت صبح امروز –جمعه- پای صندوق‌های رأی رفته‌اند. همچنین انتخابات در خارج از کشور نیز در ۱۳۳ مرکز دیپلماتیک در ۱۰۳ کشور مختلف برگزار خواهد شد. این شبکه تلویزیونی لبنان تصریح کرد که به موازات انتخابات ریاست‌جمهوری، مردم ایران، نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز انتخاب خواهند کرد.

- روسیا الیوم نوشت: از صبح امروز –جمعه- مردم ایران برای انتخاب رئیس‌جمهوری جدید پای صندوق‌های رأی رفتند تا از میان «حسن روحانی»، «سید ابراهیم رئیسی»، «سید مصطفی میرسلیم» و «سید مصطفی هاشمی طبا» رئیس‌جمهور جدید را انتخاب کنند.

- العربیه نیز اعلام کرد: مردم ایران امروز برای انتخاب یکی از دو نامزد اصلاح‌طلب و اصولگرا یعنی «حسن روحانی» و «سید ابراهیم رئیسی» پای صندوق‌های رأی رفته‌اند.

- المیادین نیز ضمن اعلام خبر آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری در سراسر ایران گزارش داد: صفوف طولانی مردم در اقصی نقاط ایران برای حضور در انتخابات، پیش از آغاز رأی‌گیری تشکیل شده است و مشارکت در انتخابات در تهران، مشهد، اصفهان و دیگر شهرهای ایران بسیار گسترده است.