استاندار ایلام گفت: امروز، روز تجلی عظمت و بزرگی ملت ایران در حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای است که با لبیک به فرمان رهبری با شرکت در انتخابات نمایان شد.

به گزارش مرور نیوز ، محمدرضا مروارید روز جمعه در هنگام انداختن رای خود به صندوق انتخابات در دبستان تزکیه شهر ایلام اظهار کرد: مردم این استان به توصیه ها در خصوص حضور در پای صندوق های رای در ساعات اولیه عمل کردند و تاکنون
10 درصد واجدین شرایط آرای خود را به صندوق انداخته اند.
وی افزود: اگر روند حضور مردم در پای صندوق های رای به همین روال ادامه یابد دیگر نیازی به تمدید زمان انتخابات در این استان نداریم و مردم در همان ساعت تعیین شده در انتخابات مشارکت می کنند.
مروارید تاکید کرد: مردم این استان با شور و نشاط و حرارت خاصی از همان ساعت های ابتدایی پای صندوق های رای آمده اند و این نشان از علاقه آنان به نظام و انقلاب است.
استاندار ایلام یادآور شد: بر اساس نظرسنجی ها حدود 75 درصد ملت ایران در انتخابات شرکت می کنند که رکوردی در جهان محسوب می شود.
مروارید اضافه کرد: حضور بی سابقه مردم ایران در انتخابات پیام خاصی به جهان دارد و نشان می دهد مردم به پیشرفت نظام اسلامی و کشور خود علاقه دارند.
وی در خصوص ویژگی های منتخبان شورای شهر نیز افزود: اعضای شورای اسلامی شهر باید نماینده تمام اقشار جامعه بوده و تجربه لازم در بخش های مختلف را داشته باشد.
 دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعتی پیش به صورت همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است.
این انتخابات در 25 شهر و 368 روستای استان ایلام با جمعیت 580 هزار نفر برگزار می شود.
425 هزار نفر از جمعیت استان ایلام واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و شهرستان ایلام بیشترین و شهرستان سیروان کمترین تعداد واجدین شرایط را دارند.