مسئولان انتخابات در عراق، پایان رای گیری در صندوق های اخذ رای در بغداد و کردستان عراق را راس زمان مقرر اعلام کردند، اما در نجف اشرف و کربلا، به دلیل ازدحام جمعیت و تجمع پشت صندوق های رای، زمان انتخابات برای بار دوم، تمدید شد.

به گزارش مرور نیوز، رای گیری در عراق قرار بود ساعت 18 به وقت محلی بغداد (19 و 30 دقیقه به وقت تهران) به اتمام برسد، اما به دلیل ازدحام جمعیت در پشت مراکز رای، به ویژه در شهرهای زیارتی مهلت رای گیری تا ساعت 20 به وقت محلی (21 و 30 دقیقه به وقت تهران ) به مدت دو ساعت تمدید شد.
براساس اعلام مسئولان برگزار کننده انتخابات در کشور عراق، کار رای گیری در بغداد و شهرهای کردستان عراق و نیز بصره در زمان مقرر پایان یافت، اما در شهرهای کربلا و نجف، به دلیل حضور جمعیت در پای صندوق های رای، مسئولان مربوطه برای بار دوم اقدام به تمدید زمان رای گیری کردند و به مدت نیم ساعت دیگر این زمان (تا ساعت 20 و 30 دقیقه به وقت محلی)تمدید شد.
گفته می شود، کار شمارش آرا از ساعاتی بعد از پایان رای گیری و جمع آوری صندوق ها آغاز خواهد شد. مسئولان انتخابات در اربیل اعلام کردند که به دلیل فاصله طولانی شهر دهوک از اربیل تا رسیدن صندوق سیار، کار شمارش آرا از حدود ساعت 22 جمعه به وقت محلی آغاز خواهد شد.
به گفته مقام های برگزار کننده انتخابات در کشور عراق، برای اخذ رای هزاران ایرانی مقیم و زائر و گردشگر و نیروهای شاغل در پروژه های عمرانی و تجار 23 صندوق رای در شهرهای مختلف عراق از جمله بغداد، بصره، کربلا، نجف، سامرا، مرز زرباطیه -مهران، اربیل و سلیمانیه به این امر اختصاص یافت و رای گیری از ساعت 8 صبح جمعه به وقت محلی بغداد( ساعت 9 و 30 دقیقه به وقت تهران) آغاز شد.
عراق بعد از آمریکا بیشترین تبعه ایرانی را دارد.
براساس گزارش رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور، این انتخابات در 103 کشور و 132 نمایندگی کشورمان و همچنین 279 شعبه اخذ رای برگزار می شود و 2 میلیون و 500 هزار ایرانی خارج از کشور حائز شرایط رای دادن هستند.
56 میلیون و 410 هزارو 234 نفر واجدان شرایط حضور در انتخابات 29 اردیبهشت هستند که از این تعداد یک میلیون و 350 هزارو 294 نفر رأی اولی خواهند بود.