'کریستیا فریلند' وزیر امور خارجه کانادا به دنبال انتخاب مجدد حسن روحانی در سمت ریاست جمهوری ایران بیانیه ای صادر کرد که در آن از تعهدات روحانی به ادامه اجرای برجام و بهبود معیشت مردم استقبال شده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی ' گلوبال افیرز کانادا'، در بیانیه فریلند که دیروز (شنبه) صادر شده، آمده است: کانادا به دنبال انتخاب دوباره حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران، از تعهدات حسن روحانی به ادامه اجرای الزامات هسته ای ایران تحت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و نیز بهبود معیشت مردم عادی ایران استقبال می کند.
وزیر امور خارجه کانادا افزوده است: کانادا همچنان به پیش برد ارزش ها و منافع خود در زمان تعامل با ایران از جمله احترام به حقوق بشر و حل و فصل مسالمت آمیز مناقشاتی که بر منطقه تاثیر می گذارند، ادامه خواهد داد.
وزارت کشور ایران بعد از ظهر دیروز (شنبه) اعلام کرد: 'حسن روحانی' در انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ایران با کسب با 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای از 41 میلیون و 220 هزار 131 رای شمارش شده صحیح، به عنوان دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزیده شده است.
کانادا در سال سپتامبر 2012 (شهریور ۱۳۹۱) در زمان دولت محافظه کار این کشور روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد و از آن زمان تاکنون سفارتخانه های دو کشور در خاک یکدیگر تعطیل است.