عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت توجه دولت دوازدهم به تامین مسکن ارزان قیمت برای قشر جوان جامعه، گفت: کمیسیون عمران مجلس منتظر طرح مدون دولت در این باره است.

به گزارش مرور نیوز، حسین نیازآذری، با اشاره به اولویت هایی که باید مدنظر دولت دوازدهم برای بهبود شرایط زندگی مردم قرار بگیرد، گفت: مهم ترین موضوعی که دولت دوازدهم باید مدنظر قرار دهد پاسخگویی به مطالبات مردم و عمل به وعده های انتخاباتی خود است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه دولت در حین مناظرات انتخاباتی بر عمران شهری و روستایی تاکید زیادی داشته است، افزود: مطالبه ما از دولت در این باره توجه بیش از پیش به روستاها و راه های مواصلاتی میان شهرها است تا به این ترتیب بحث حمل و نقل جاده ای بدون مخاطرات فعلی در جریان باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه ایمن سازی مسیرها و جاده ها از یک طرف و افزایش بزرگراه ها از سوی دیگر شاخص هایی است که دولت آتی برای پاسخگویی به مطالبات مردم باید در دستور کار خود قرار دهد، تصریح کرد: توسعه شبکه ریلی به موازات توجه به تامین زیرساخت های جاده ها می تواند بسیاری از خطرات و تصادفات را کاهش داده و ایمنی در سفر را افزایش دهد.

توسعه شبکه ریلی همسو با برنامه ششم مطالبه جدی از دولت است

وی با بیان اینکه دولت دوازدهم باید به افزایش سهم جابه جایی مسافر و بار از طریق ناوگان ریلی اقدام کند، گفت: باید سازوکاری در خصوص توسعه شبکه ریلی در دستور کار قرار بگیرد تا به این ترتیب مطابق با برنامه ششم توسعه ناوگان ریلی بتواند به توسعه اقتصادی کشور از حیث جابه جایی و ترانزیت کالا کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به دیگر اولویتی که باید مدنظر دولت دوازدهم قرار بگیرد، افزود: توجه به تامین مسکن ارزان قیمت برای قشر جوان جامعه مطالبه جدی مردم از مسئولان است.

تامین مسکن ارزان برای جوانان لازم است

وی ادامه داد: در کمیسیون عمران مجلس جلسات مستمری برای پیدا کردن راهکاری در راستای خانه دار کردن جوانان برگزار شده و در این باره نظر تمامی کارشناسان بر ضرورت حمایت دولت با ارایه تسهیلات ارزان به قشر جوان است.

نیازآذری افزود: با تامین مسکن ارزان قیمت و با کیفیت برای قشر جوان جامعه یکی از موانع پیش روی ازدواج در کشور برداشته شده و دولت می تواند در این رابطه به مطالبه جدی قشر اعظمی از جامعه پاسخ بدهد.

وی ادامه داد: در رابطه با تامین مسکن جوانان مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با ارایه برنامه ای مدون که قابلیت اجرایی داشته باشد به کمیسیون عمران مجلس موضوع پیگیری شود.

توجه به پروژه های عمرانی اشتغال جوانان را موجب می شود

این نماینده مردم در مجلس دهم در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع توجه به معیشت مردم اشاره کرد و گفت: دولت دوازدهم نباید از معیشت مردم غافل شود از این رو توجه به پروژه های زیربنایی و عمرانی برای ایجاد اشتغال برای طیف گسترده ای از جوانان لازم است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با همت دولت برای احیای پروژه های عمرانی بسیاری از جوانان جویای کار مشغول شده و مشکل اشتغال جامعه نیز به این نحو برطرف خواهد شد.