رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با انتقاد از ترددحدود 700 هزار خودرو فاقد معاینه فنی در تهران، گفت: عزم راسخی برای جمع آوری این خودروها وجود ندارد.

به گزارش مرور نیوز، مهرداد بائوج لاهوتی با تاکید بر اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی نباید مجوز تردد در شهر را داشته باشند، افزود: متاسفانه اکنون شاهد هستیم که خودروهای فرسوده یا فاقد معاینه فنی در شهر تردد می کنند و بخش زیادی از آلودگی هوا را نیز به خود اختصاص داده اند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که سیستم نظارت و کنترل قوی برای عدم تردد خودروهای فاقد معاینه فنی وجود ندارد در حالی که سازمان حفاظت از محیط زیست می تواند خودروهای آلاینده را متوقف کرده و از تردد آنها جلوگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: درحال حاضر بین 700 تا 800 هزار خودرو در تهران فاقد معاینه فنی است و با وجود نقش مهم این خودروها در آلودگی هوا، اما عزم راسخی برای جمع آوری آنها وجود ندارد.

وی یادآور شد: از سویی دیگر اکنون 2 هزار اتوبوس بالای 30 سال که فاقد معاینه فنی هستند در تهران تردد می کنند و 10 هزار خودروی پیکان که از رده خارج هستند در قالب تاکسی شهری فعالیت دارند.

بائوج لاهوتی گفت: خودروهای فرسوده علاوه بر آلایندگی، به هنگام سفر در جاده ها تصادفات زیادی را رقم می زند که باید برای رهایی از این معضلات چاره اندیشی شود.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان متولی باید زیرساخت های مربوط به مراکز معاینه فنی را گسترش دهند، زیرا در شرایط کنونی ظرفیت ها برای انجام معاینه فنی خودروها فراهم نیست و این مسئله موجب شده که اقدامات و طرح ها برای جلوگیری از تردد خودروهای آلاینده بی اثر باشد.