نمایندگان مردم در خانه ملت کلیات لایحه اعطای تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته عشایری و مرزی را تصویب کردند.

به گزارش مرور نیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 2 خرداد) مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه اعطای تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته عشایری و مرزی با 168 رأی موافق، 13 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

محمدمهدی مفتح سخنگوی برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه درخصوص این لایحه گفت: برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته،مناطق محروم و مرزی لایحه ای که جهت بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده بود، در جلسه مورخ 10 بهمن 95 با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی، کارشناسان مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات مورد بررسی قرار گرفت و با اصلاح عنوان متن به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد:دولت در مورخ 23 آبان 95 با قید دوفوریت لایحه اعطای تسهیلات برای اشتغالزایی در روستاها را به مجلس تقدیم کرد که در این مدت این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه در حال رسیدگی بود.

مفتح افزود: آیا این نیاز در کشور برای اشتغال وجود دارد و اینکه ما باید برای این موضوع منابعی را اختصاص دهیم؟ موافقت با این لایحه به این معناست که ما برای حل مشکل بیکاری در روستاها و مناطق محروم باید منبعی را در اختیار دولت قرار دهیم و این منبع از صندوق توسعه ملی است که نظر مقام معظم رهبری نیز درخصوص آن تامین شده است.

وی تصریح کرد: درخصوص اینکه نحوه اختصاص آن چگونه باشد و آیا برای آن سقفی تعیین شود و همچنین نوع بازپرداخت این تسهیلات باید در بررسی جزئیات به آنها پرداخته شود.