عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا باید نقش خود را در مسائل اقتصاد،فرهنگی و اجتماعی شهری و روستایی ایفا کنند،گفت:شوراهای اسلامی شهر و روستا زمانی نماد توانمندشدن و رشد فرآیند مردم سالاری خواهد بود که به عنوان پارلمان های محلی و منطقه ای دقیق عمل کنند.

به گزارش مرور نیوز، قاسم میرزایی نکو در نشست علنی امروز (2 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت مقام شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و سالگرد آزادی خرمشهر گفت: سوم خرداد یادآور روزی است که در سال 1360 خرمشهر به دست رزمندگان ایرانی آزاد شد.

نماینده مردم دماوند درمجلس شورای اسلامی گفت:مردم کشورمان اعم از سپاهی،بسیجی و ارتشی درکنار یکدیگر،همه و همه در جنگی نابرابر در مقابل تمام قدرت های شرق و غرب به دفاع ازجان،مال و ناموس وطن ایستادند. همه ما در هشت سال جنگ تحمیلی به فرمان امام خمینی(ره) سرنهادیم و دل باختیم.

وی در ادامه افزود:هزاران شهید،جانباز ، آزاده و رزمنده افتخار ملیت ایرانی و اسلامیت مردم ما است.

میرزایی نکو گفت:"دوم خرداد"تجلی مشارکت همه گانی مردم کشورمان بودکه آگاهی باردیگر ملت ایران را سربلند کرد و جنبش اصلاحات به بار نشست.

وی با بیان این که مردم کشورمان با انتخاب سیدمحمد خاتمی ، دولتی روی کار آوردند که تهدیدات و مخاطرات را از ایران اسلامی دور ساخت،گفت: گفتگوی تمدن ها منزلت ایران را در جامعه جهانی بالا برد،به اقتصاد کشورمان رونق بخشید و معیشت مردم بهبود یافت.

این نماینده مجلس دهم بیان داشت:گفت و گوی تمدن ها در تقویت مشارکت مدنی،پیشبرد توسعه جامعه سیاسی،مشارکت مدنی، رقابت در سطح ملی نقش مستقیم داشت. گفتمان اصلاحات در طول 8سال ریاست جمهوری سیدمحمدخاتمی درجهت افزایش کرامت و حرمت شهروندان،آشتی با صندوق رای و دولت پاسخگو کوشید.

وی تاکید کرد: امروز نام دولت اصلاحات بخش شیرین و از یادنرفتنی حافظه و خاطره ملت قدردان ایران است. ملت شریف و عزیزما به بهترین شکل می توانند این نقطه عطف در تاریخ معاصر کشورمان را بازخوانی کنند.

امید به تشکیل کابینه کارآمد

میرزایی نکو با اشاره به دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: روز جمعه 29 اردیبهشت 1396 ، مردمان نجیب کشورمان با حضور در صحنه با سرانگشتانشان،تمام قد و هوشیار به آرمانشان با نظام جمهوری اسلامی آری گفتند .

وی در ادامه افزود:تاریخ به یاد خواهد داشت که ایران جوان و انقلابی با بیش از 40 میلیون ایرانی ، دوازدهمین دولت خود را در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب انتخاب کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد:خدایا تورا سپاس ؛ملت چشم و چراغمان با حضور خود گامی تازه برداشتند؛مردم ایران اسلامی رسالت مدنی و منطقی خویش را به سمت ایرانی آباد ادا نمودند تا همه در پای صندوق های رای جشنی پرشکوه وصلابت را به پا کنیم.

وی تصریح کرد:به نمایندگی از مردم حوزه انتخابیه دماوند،فیروزکوه و رودهن و به عنوان عضو هیئت مرکزی نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا،اعتمادمجدد مردم به ریاست جمهوری دکترروحانی را تبریک عرض می کنم.این اعتماد اکثریت ملت به رییس جمهور منتخب مان و دولت تدبیر و امید بود.

میرزایی نکو همچنین گفت: امیدوارم دکتر روحانی با تشکیل کابینه ای توانمند،پرکار با دغدغه خدمت؛برنامه های پیش رو را با کمک و حمایت های مجلس تحقق بخشد.

لزوم توجه به جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا

عضوکمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس گفت: در متن جنبش مدنی که در آخرین روز اردیبهشت دوازدهمین رئیس جمهوری کشورمان را برگزیدند،نباید نتایج انتخابات شهر و روستا را از یاد ببریم.

وی تشریح کرد: شوراهای اسلامی شهروروستا زمانی نماد توانمند شدن و رشد فرآیند مردم سالاری خواهد بود که به عنوان پارلمان های محلی و منطقه ای دقیق عمل کنند.شوراهای اسلامی شهر و روستا باید نقش خویش را در مسائل اقتصاد،فرهنگی و اجتماعی شهری و روستایی ایفا کند.

این نماینده مجلس دهم گفت:رسیدگی به قانون شوراها از دیگر اولویت هایی است که احتمام نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی را طلب می کند.

میرزایی نکو گفت:اقدامات هیئت نظارت مرکزی و استان ها که از عوامل افزایش مشارکت مردم در این انتخابات بود. لازم می دانم از همه نمایندگان حاضر در هیئت استان و شهرستان ، اعضای هیئت ستاد مرکزی که شبانه روز تلاش کردند ، بخش ها و ادارت مجلس به ویژه توجه جدی دکتر علی لاریجانی سپاس و قدردانی می کنم.

کاستی های شدید در منطقه دماوند ، فیروزکوه و رودهن

نماینده مردم دماوند،فیروزکوه و رودهن درمجلس مجلس شورای اسلامی گفت: جادارد عرض سلام و ارادت نمایم خدمت مردم سرزمینم ، مردم نجیب دماوند،فیروزکوه ، رودهن ، آبعلی و آبسرد و همه روستاها و توابع ،مردمی که علیرغم بی مهری های گذشته صبورانه مشارکت و جلوه گر شدند و به من اعتماد کردند.

وی در ادامه گفت: به پاسداشت اعتماد مردم از دولتمردان یاری می خواهم. شهرستان دماوند ، فیروزکوه،رودهن ، آبسرد و مناطق روستایی که با فاصله چهل کیلومتری از پایتخت با کاستی های زیادی مواجه هستیم.

میرزایی نکو گفت:وضعیت بهداشتی و درمانی منطقه آنچنان وخیم است که از ابتدایی ترین امکانات محروم هستیم.جای امیدواری است که دکترقاضی زاده هاشمی،وزیر بهداشت دستورهایی را صادرکرده اند و اقداماتی در دستورکار قرارگرفته است؛لیکن نیازمند توجه و حمایت جدی تر هستیم.

لزوم توجه به پتانسیل های گردشگری و کشاورزی دماوند و فیروزکوه

وی تصریح کرد: دماوند،فیروزکوه و رودهن به دلیل قابلیت های طبیعی و گردشگری یکی از 14 نقطه گردشگری کشورنامیده شده است. نیازمند است تا نسبت به سند ویژه گردشگری اقدام ویژه صورت گیرد.

این نماینده با گلایه از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در سالیان گذشته گفت:تمام افرادی که در اوقات پرترافیک از جاده تهران - فیروزکوه به شمال ایران تردد کرده اند،ساعت ها در ترافیک منطقه گیلاوند گرفتار شده اند.این مسئله امروز ودیروز نیست

وی در ادامه افزود: علیرغم تصویب بودجه در دولت های قبل که با حیف و میل شدن بودجه مواجه شده ، به ثمر نرسیده است. پس از پیگیری های به عمل آمده،وزارت مسکن راه و شهرسازی مصوب نمود که اقداماتی صورت پذیرد ، خوشبختانه اقداماتی انجام گرفته ولی پروژه نیازمند پشتیبانی بیشتری است.

نماینده مردم دماوند،فیروزکوه و رودهن درمجلس گفت:منطقه در بخش کشاورزی ،تولیدات سرشار و حاصلخیز بودن زمین از مزیت بالایی برخوردار است،لذا تسهیلات ویژه ای که استان تهران از آن محروم است به این قطب کشاورزی اختصای پیدا کند.

وی در انتها گفت: من شرمنده دستان پینه بسته کشاورزان خطه ای هستم که از بی آبی رنج می برند،در حالی که آبرسان بخش عظیمی از این کشور است.ما مسؤولیم در قبال تک تک برگه هایی که به ناممان، مُهر شده است؛وظیفه خود می دانم،از عهدی که با مردم بستم عدول نکنم و در این عرصه به حمایت و دلگرمی دولتمردان امیدوارم.