شست علنی مجلس شورای اسلامی، به دلیل خارج شدن مکرر نمایندگان از صحن، از رسمیت افتاده است.

به گزارش مرور نیوز، در جلسه علنی صبح امروز مجلس، بلندگوی روابط عمومی مجلس در محل لابی، سه بار از نمایندگانی که بیرون صحن حضور دارند خواست تا به داخل صحن مراجعه کنند و اعلام کرد که «مجلس اکثریت ندارد»!

شمارش چشمی تعداد نمایندگان توسط خبرنگاران هم نشان میداد که تا ساعت حدود 10.30 حداکثر 140 نفر از نمایندگان در صحن مجلس حضور دارند؛ این در حالی است که عدد لازم برای حد نصاب و رسمیت یافتن جلسات 194 نفر است.

در حالی مجلس از رسمیت افتاده بود و بلندگوی روابط عمومی مدام از نمایندگان برای حضور در صحن درخواست میکرد که نه نایب رئیس اول مجلس که اداره جلسه را بر عهده داشت، تذکری داده بود و نه دو مانیتور بزرگ نصب شده در صحن، عدد نمایندگان حاضر در صحن را نشان می داد!

بی نظمی نمایندگان و عدم مشارکت آنها در رای گیری نیز تاکنون چندین بار باعث تذکرات رئیس و نواب رئیس مجلس شده است؛ از جمله صبح امروز نیز در جریان بررسی لایحه برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز رئیس مجلس یادآور شد که نمایندگان هنگام رای گیری برای ماده یک این لایحه مشارکت کافی نداشتند؛ به طوری که این لایحه پس از یک ساعت و ربع بحث و بررسی بی نتیجه، به کمیسیون تخصصی ارجاع شد.