ولایتی با انتشار تصویری در اینستاگرام خود سالگرد آزادسازی خرمشهر قهرمان را گرامی داشت.

به گزارش مرور نیوز ، علی اکبر ولایتی با انتشار تصویری از خرمشهر، سالروز آزادسازی این شهر قهرمان را گرامی داشت‌ و نوشت: تعبیر زیبای امام خمینی (ره) که "خرمشهر را خدا آزاد کرد" نشانه‌ای از اهمیت این رویداد مهم است که در سایه رشادت شهدای گرانقدر، ایثارگران و رزمندگان و دعا و پشتیبانی ملت شریف محقق شد و در ادامه نیز با استقامت و ایستادگی مردم بزرگوار و مبارزه عزت‌مندانه غیور مردان، نه تنها خرمشهر که اجازه نداد حتی یک وجب از خاک این سرزمین با شکوه به دست دشمنان و بدخواهان بیفتد و خداوند متعال را شاکریم که نعمت وزیدن پرچم با شکوه و سه رنگ ایران اسلامی را در تمام این سرزمین باعظمت نصیب فرمود.

در بخش دیگری از این پیام اینستاگرامی آمده است: آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت‌المقدس بود که پس از 578 روز اشغال، در روز سوم خرداد 1361 در ساعت 2 بعد از ظهر پس از 34 روز نبرد عزت‌مندانه و باشکوه به طور کامل از اشغال نظامیان عراق خارج شد و در ادامه و در عرصه میدانی، سیاسی و بین‌المللی، صدام متجاوز و حامیان جنگ تحمیلی بر علیه ملت ایران را به شکست کشاند.

ولایتی افزود: روز سوم خرداد را به راستی باید به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد کرد که در ذهن تمامی ایرانیان به بزرگی ثبت و ضبط شده است. خرمشهر، شهر آزادگی و غیرت، حماسه‌ساز ایثارگری دلاور مردان است و مسجد با شکوه "جامع‌" آن نیز نماد پیروزی است که اهتزاز پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را بر بام خود به افتخار نظاره کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: ثبات، امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مدیون شهدا، رزمندگان، دلاور مردان، خانواده معزز شهداء، ایثارگران و جانبازان عزیز هستیم و قدردان عظمت و بزرگی این غیور مردان. به راستی فتح خرمشهر نماد حماسه‌ای تاریخی و باشکوه است و شایسته است این روز بزرگ را ارج نهیم و بر روح پاک شهیدان به ویژه شهدای خرمشهر درود می‌فرستیم و این حماسه باشکوه را همواره زنده نگه خواهیم داشت.