فرمانده قرارگاه جنوب غرب ارتش با بیان این‎که طرح‌های دشمن، بسیار پیشرفته هستند و ما باید آمادگی کامل نظامی در برابر آن‎ها داشته باشیم، گفت: قطعا جهت مقابله با این طرح‎ها، به وحدت نیروهای مسلح نیاز داریم.

به گزارش مرور نیوز، امیر علی ظریفی یگانه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان که صبح امروز (سوم خرداد) در ستاد سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان برگزار شد، اظهار کرد:‌ عملیات بیت‌المقدس یکی از عملیات بی‌نظیری بود که در طول 8 سال دفاع مقدس اتفاق افتاد و دستاوردهای مهمی را برای نظام جمهوری اسلامی ایران درپی داشت.

وی با بیان این که عملیات بیت‌المقدس دارای دستاوردهای سیاسی و نظامی برای ما بود افزود: طی این عملیات بیش از 5 هزار کیلومتر از خاک مقدس ایران اسلامی ، بیش از 135 کیلومتر از نوار مرزی در استان خوزستان و بیش از 160 هزار اسیر، 15 هزار کشته و صدها ادوات زرهی دشمن نصیب ما شد و این باعث شد که دنیا و ارتش متجاوز عراق، به توان نظامی و روحیه سلحشوری رزمندگان اسلامی پی ببرد.

فرمانده قرارگاه جنوب غرب ارتش خاطرنشان کرد: این عملیات باعث شد تا رزمندگان ما روحیه‌ای دو چندان برای ادامه عملیات‌ها کسب کنند.

وی با اشاره به دستاورد سیاسی عملیات بیت‌المقدس گفت: این عملیات چنان سیلی ای بر گوش ارتش بعث عراق نواخت که کشورهای حامیان صدام به خودشان آمدند که قدرت نظامی ایران، ‌قدرتی فوق العاده و غیرقابل تصور است و بالافاصله شعار صلح و آتش‌بس را دادند.

ظریفی یگانه ادامه داد: با درایتی که امام (ره) و فرماندهان نظامی ما در آن دوران داشتند و با شناختی که از دشمن متجاوز داشتند و می‌دانستند این شعار صلح آن‌ها ترفندی برای تجدید قوا و ادامه تجاوزها است،‌ این پیشنهاد صلح را نپذیرفتند وادامه جنگ را تا تنبیه متجاوز ادامه دادند.

وی گفت: بنابراین هدف از ادامه عملیات بیت‌المقدس در سال 61، تنبیه متجاوز و درسی بود که باید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان اسلام به دنیا و استکبار جهانی می‌داد و امروز اقتداری که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد مدیون این عملیات و ادامه آن عملیاتی است که تا تنبیه متجاوز پیش رفت.

فرمانده قرارگاه جنوب غرب ارتش یادآوری کرد: زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد، کشور ما از نظر نظامی و سیاسی آمادگی پذیرش جنگ را نداشت چرا که نیروهای نظامی یا سازماندهی کامل نشده بودند و یا به لحاظ آمادگی رزمی در وضعیت مناسبی نبودند.

وی افزود:‌ از طرفی شرایط سیاسی آن زمان که از سوی رییس جمهور وقت ایجاد شده بود، به گونه‌ای بود که کشور آماده اداره و هدایت جنگ در صحنه‌های مختلف را نداشت که از همین فرصت دشمن بعثی استفاده کرد و مرزهای ایران اسلامی را مورد تهاجم قرار داد.

ظریفی یگانه تصریح کرد: در آن زمان،‌ بنی‌صدر که یک عامل تفرقه میان نیروهای مسلح بود،‌ باعث از بین رفتن وحدت فرماندهی میان نیروهای مسلح شد چرا که او اعتقاد داشت ارتش باید به تنهایی در برابر لشکرهای تا به دندان مسلح عراق بایستد و سپاه اجازه دخالت ندارد.

وی با بیان این که رزمندگان طی عملیات بیت‌المقدس دارای دید الهی بودند گفت: آن‌ها منیتی نداشتند و با وحدت نیروها اتفاق نظر داشتند. بنابراین ما باید به شهدا و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس اقتدا کنیم و از وحدت میان نیروی مسلح آن زمان درس بگیریم چرا که یکی از اهداف دشمن، بر هم زدن وحدت میان نیروهای مسلح است.

فرمانده قرارگاه جنوب غرب ارتش در پایان با تاکید بر این که وحدت نیروهای مسلح قطعا مورد نیاز است و باید به آن توجه کرد، افزود:‌ طرح‌های دشمن، بسیار پیشرفته هستند و ما باید آمادگی کامل نظامی داشته باشیم تا به واسطه آن بتوانیم از اهداف نظام حمایت کنیم.