رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت:‌ بازشماری صندوق‌های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه اختیارات فرمانداری تهران نیست.

به گزارش مرور نیوز، رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت:‌ بازشماری صندوق‌های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه اختیارات فرمانداری تهران نیست.
 
علی اصغر ناصربخت درباره پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهر تهران برای بازشماری 10 درصد از صندوق‌ها اظهار کرد: بازشماری صندوق ها در حوزه اختیارات هیأت اجرایی است که تا این لحظه هیأت اجرایی چنین تصمیمی نگرفته است.
 
وی در ادامه اظهار کرد: در قانون پیش‌بینی شده است که تا دو روز پس از اعلام نتایج رسمی انتخابات افراد فرصت دارند شکایت خود را به فرمانداری اعلام کنند. هیأت‌های اجرایی پس از آن پنج روز فرصت رسیدگی به شکایات دارند البته قانون فرصتی را هم برای هیأت نظارت استان در نظر گرفته و در نهایت هیات نظارت مرکزی اعلام نظر می‌کند بنابراین به طور قانونی فرمانداری اختیاری برای بازشماری صندوق‌ها ندارد.
 
معاون سیاسی فرمانداری تهران همچنین با اشاره به اینکه تاکنون شکایات شش هفت نفر از اعضای فعلی شورا به فرمانداری رسیده است، گفت: یک جلسه در رابطه با رسیدگی به این شکایات برگزار شده ولی چون دلایل شاکیان متقن نبوده است هیأت اجرایی این شکایت را وارد ندانسته است البته در جلسه شنبه آینده نیز به ادامه این شکایات رسیدگی خواهد شد.
 
وی درباره دستور رئیس مجلس برای بازشماری آرای انتخابات شوراها تصریح کرد: این موضوع کذب محض است و رئیس مجلس تا این لحظه هیچ درخواستی به فرمانداری یا هیأت اجرایی نداده است و بازشماری نیز صورت نگرفته است. تاکنون چنین درخواستی از سوی رئیس مجلس انجام نگرفته و البته از لحاظ قانونی محل رسیدگی به شکایات انتخابات، رئیس مجلس نیست. چنین اتفاقی تاکنون رخ نداده است و انتشار چنین اخباری خلاف واقع و موجب حساس شدن اذهان عمومی است.
 
ناصربخت در پایان گفت:‌ هیأت اجرایی باید برای بازشماری صندوق ها دستور بدهد که تا این لحظه هیأت اجرایی شهرستان تهران چنین تصمیمی نگرفته است.