اندیشمند مطرح عمانی با تاکید بر اینکه کشورش از سیاست های سلطه جویانه عربستان سعودی نگران است،ادعاهای مطرح شده از سوی ریاض علیه جمهوری اسلامی ایران را واهی و پوچ عنوان کرد.

به گزارش مرور نیوز: «محمد عبدالله الهنائی» اندیشمند و نویسنده عمانی روز پنج شنبه در مقاله ای که در رسانه های خبری و نشریات عمان منتشر شد،نوشت: عربستان در حالی علیه ایران به تبلیغات پرداخته و تهران را به حمایت از تروریسم متهم می کند که ایران هیچ خطری برای امنیت کشورهای شورای همکاری نداشته و بالعکس این جوانان سعودی بودند که جذب گروه های تروریستی القاعده و النصره شدند.
الهنائی گفت: تفکر وهابی در حالی امروزه در میان کشورهای عربی پیچیده و افکار تروریستی آن در حال انتشار است که ادعاهای سعودی ها در زمینه تلاش ایران برای گسترش تشیع نادرست و بی ربط است .
این اندیشمند عمانی با ابراز نگرانی از سیاست های سلطه جویانه عربستان علیه دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، تاکید کرد: مسئولان عربستان خواهان آن هستند که تمامی کشورهای شورای همکاری از آنها تبعیت و مفهوم شورای همکاری را نه به معنای شراکت بلکه به معنای تبعیت می خواهند.
الهنائی تصریح کرد: سیاست های کنونی عربستان در منطقه خطرناک است و عمان از آن احساس نگرانی می کند.
وی به برگزاری دمکراتیک انتخابات ریاست جمهوری در ایران اشاره کرد و افزود : ایران به تازگی شاهد برگزاری پرشور انتخابات ریاست جمهوری بوده و به دنبال شراکت و همکارهای سازنده است اما عربستان به صورت وراثتی قدرت را جابه جا می کند.
اندیشمند عمانی افزود: عربستان تلاش کرده که با قدرت سلاح و هزینه های نظامی اهداف خود را محقق سازد در حالی که ایران شیوه های دیپلماتیک را در پیش گرفته است .