رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با اعلام فراخوانی، از نخبگان اصلاح طلب خواست ساز و کارهای پیشنهادی خود را تا پایان شهریور برای اجماع بیشتر در گام چهارم (انتخابات مجلس یازدهم) مطرح کنند.

به گزارش مرور نیوز،  محمدرضا عارف شب گذشته در مراسم تقدیر از عوامل ستاد انتخاباتی مرتضی الویری با بیان اینکه در انتخابات اسفند ۹۴ به وحدت در فرماندهی رسیدیم، گفت: در جریان انتخابات مجلس دهم همه اصلاح‌طلبان یکصدا شدیم و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان نقش مهمی در هماهنگی نیروهای اصلاح طلب داشت.

وی با بیان اینکه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان دربرگیرنده همه جریانات اصلاح طلب نبود، به نحوه بستن لیست انتخاباتی در انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت: برای بستن لیست انتخاباتی سه راه پیش رو داشتیم. یک روش این بود که جمعی از نخبگان اصلاح طلب مأموریت پیدا می‌کردند و لیست شوراها را تهیه می‌کردند یا اینکه احزاب میدان‌دار بودند که البته به دلیل اینکه احزاب فراگیر نداریم و بسیاری از چهره‌های اصلاح طلب عضو هیچ حزبی نیستند عملاً این روش امکان پذیر نبود و سومین راه هم فراخوان عمومی بود که این روش عملیاتی شد و با اعلام شاخص‌های تصویب شده که در سایت شورای عالی سیاستگذاری قرار گرفته بود خواستیم بر مبنای این شاخص‌ها اعلام آمادگی برای حضور در لیست اصلاح‌طلبان کنند.

مبنای خرد جمعی این نیست که اگر رأی جمعی با ما نبود بد اخلاقی پیشه کنیم

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه در دور دوم فعالیت شورای عالی سیاستگذاری با توجه به نقدهای صورت گرفته به فعالیت دور اول این شوراها مواردی را در آئین نامه داخلی اصلاح کردیم، تصریح کرد: عقلانیت در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان باعث شد خرد جمعی محور فعالیت‌ها قرار بگیرد و مبنای خرد جمعی این نیست که اگر رأی جمعی با ما نبود بد اخلاقی پیشه کنیم. در انتخابات شورا افرادی که تقاضای شفافیت داشتند بعد از اعلام لیست نهایی وقتی دیدند نامشان در لیست قرار ندارد فریاد وااسلاما سردادند.

پاکدستی اصلاح‌طلبان سرمایه اجتماعی بزرگی است که باید آن را حفظ کرد

وی با درخواست از نخبگان اصلاح طلب برای ارائه پیشنهاداتی درخصوص سازو کارهایی برای اجماع بیشتر در گام چهارم (انتخابات مجلس یازدهم) گفت: برای حفظ انسجام و دستاوردهای ارزشمند چهار سال گذشته در برابر بداخلاقی‌ها سکوت می‌کنیم، گفتمان اصلاحات سکوت در برابر بداخلاقی‌هاست. خیلی‌ها تلاش کردند انگ مشکلات اقتصادی به اصلاح طلبان بزنند ولی موفق نشدند. شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان نتیجه پاکدستی اصلاحات بود و پاکدستی اصلاح‌طلبان سرمایه اجتماعی بزرگی است که باید آن را حفظ کرد.

عارف با توصیه به اصلاح طلبان برای رابطه نزدیک‌تر با مردم گفت: مردم همیشه از مسئولان و نخبگان جلوتر بودند؛ در همین انتخابات شوراها متاسفانه شاهد لیست‌های جعلی با نام «امید» بودیم ولی مردم با درک درست به لیست واقعی اصلاح طلبان رأی دادند و باید قدردان این مردم بزرگوار بود و تلاش کنیم فاصله خود را با مردم روز به روز کمتر کنیم.