نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضعف وزارت کشور در رأی نگرفتن از مردم در تاریخ ماندگار شد، گفت: چیزی که فتنه 88 را به وجود آورد به دلیل مراجعه نکردن درست به مراجع مربوطه برای پیگیری شکایات انتخابات بود.

به گزارش مرور نیوز، ابوالفضل ابوترابی در خصوص رسیدگی به تخلفات انتخابات اظهار کرد: به نظر بنده فصل الخطاب قانون است و مراجعی که در قانون دیده شده‌اند که از جمله این مراجع می‌توان به شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری و هیأت نظارت برای شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد.

وی افزود: قانون مکانیزم انتخابات را مشخص کرده و هر کسی هم که اعتراضی دارد باید به قانون مراجعه کند و مشخص است به چه مراجعی باید این اعتراضات ارائه شود.

نماینده مردم شهرستان نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید منتظر باشیم تا شورای نگهبان در مورد اعتراضات انتخابات ریاست جمهوری و هیأت نظارت برای شوراهای اسلامی شهر و روستا نظر آخر خود را برای اعتراضات و پیگیری آن‌ها اعلام کنند.

وی در رابطه با صحبت‌های اخیر حسن روحانی در رابطه با اینکه افراد بیشتری می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند، تأکید کرد: این مورد به ضعف سیستم اجرایی باز می‌گردد چرا که مجری انتخابات وزارت کشور بود که این موضوع هم یک نقطه منفی در سیستم اجرایی دولت در انتخابات و ضعف بزرگی بود و این ضعف برای وزارت کشور در تاریخ ماندگار شد.

ابوترابی ادامه داد: اصلاً چیزی که فتنه 88 را به وجود آورد به دلیل مراجعه نکردن درست به مراجع مربوطه برای پیگیری شکایات انتخابات بود.

وی در پاسخ به این سئوال که دولت دوازدهم چه اقداماتی را انجام دهد تا مشکلات اقتصادی دولت یازدهم در این دوره به وجود نیاید، بیان کرد: اگر دولت بیاید نگاه خود را بر درون کشور بگذارد و یک‌هزار و 250 هزار میلیارد تومان نقدینگی را که داخل کشور است، فعال کند؛ می‌توانیم از این دوران اقتصادی بگذریم.

نماینده مردم شهرستان نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که دولت دوازدهم کار را به دست مردم بسپارد و مانع‌های کسب و کار که امروز یک دردسر سنگین برای تولید ایران به وجود آورده است را حل کند؛ تولید خود به خود رونق یافته و اشتغال ایجاد می‌شود.

وی ابراز کرد: دولت دوازدهم قول‌ها و وعده‌هایی داده است که باید به آن‌ها عمل و نسبت به همه آن‌ها متعهد باشد.