نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد که مسیر تعاملی برای انتخابات هیات رئیسه مجلس از سوی فراکسیون امید باز است.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا رحیمی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص تصمیمات فراکسیون امید، برای انتخابات هیات رئیسه مجلس گفت: با توجه به اینکه طی مذاکرات انجام شده تعاملی حاصل نشده بود و نگاه فراکسیون مستقلین رسیدن به نقطه مشترک نبوده، فراکسیون امید به اتفاق آراء آقای پزشکیان را به عنوان کاندیدای ریاست مجلس انتخاب کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه فراکسیون امید فضای مذاکره را دنبال می‌کرد به تعدادی از افراد ماموریت هایی داده شد که روز گذشته نیز در جلسه مجمع عمومی گزارش ماموریت‌ها ارائه شد و این گزارش ها نشان داد که توفیقی برای مذاکره و تعامل حاصل نشده است.

وی اظهار کرد: نگاه فراکسیون مستقلین رسیدن به نقطه مشترک نیست، اما اگر فراکسیون مستقلین نگاهشان تعاملی است می توانند این مسیر را تعاملی پیش ببرند.

وی در ادامه بیان کرد: این که فراکسیون امید پزشکیان را به عنوان کاندیدای ریاست معرفی کرده است به این معنا نیست که مسیر مذاکره بسته شده چون تفاهمی اتفاق نیفتاد آقای پزشکیان معرفی شد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین بیان کرد: البته قبل از رای گیری در مورد انتخابات هیات رئیسه مجلس در صحن علنی، جلسه خواهیم داشت و لیست نامزدها را برای پست های مختلف اعلام می کنیم، البته نگاه ما به هیات رئیسه نگاه کارآمدی و اثربخشی است.

رحیمی خاطر نشان کرد: خط قرمز فراکسیون امید حفظ نواب رئیس بود، اما این مساله مورد تایید طرف مقابل قرار نگرفت و آنها اصرار داشتند نائب رئیس دیگری را پیشنهاد کنند. ما معتقدیم اگر قرار است رقابت کامل باشد باید برای تمام کرسی های هیات رئیسه باشد، ریاست لاریجانی چالشی نبود که قابل توافق نباشد.

رحیمی در ادامه در خصوص تایید صحت انتخابات شورای شهر تهران نیز گفت: انتخابات شورای شهر تهران به صورت رسمی به تایید هیات های اجرایی و نظارت رسیده است و از قبل از تایید صحت نیز تمامی شکایات ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: حدود 190 شکایت مورد بررسی قرار گرفت؛ از جمله شکایاتی که از طرف لیست خدمت مطرح بود.

وی تصریح کرد: قبل از رسیدگی به شکایات هم آقای لاریجانی توصیه ای داشتند که آقای چمران به وی مراجعه کرده و درخواست داشتند که به شکایت ایشان رسیدگی شود. بر همین اساس نظر آقای لاریجانی هم این بود که علی رغم اینکه اختلاف رای نفر آخر منتخبان شورای شهر با آقای چمران 400 هزار تا است اما چون درخواست داشته اند مجددا رسیدگی شود.

رحیمی ادامه داد: به همین دلیل هیات نظارت تهران بیش از 70 زمان ساعت صرف کرد تا به این درخواست ها رسیدگی شود. اعضای لیست خدمت نیز طی دو روز گذشته به فرمانداری مراجعه کردند و با آقای محمودی شاه نشین و بادامچی مذاکره داشتند و نهایتا هم متقاعد شدند.

وی با بیان اینکه هیات های اجرایی و نظارت مخالفتی با بازشماری آراء نداشته‌اند، گفت: در روز رای گیری هیات نظارت غیر از نیروی بازرسی وزارت کشور بیش از 6 هزار ناظر در شعب داشت. تقریبا هر عضو 20 شعبه را جداگانه مورد بازدید قرار دادند که نه تنها تخلفی اتفاق نیفتاده بلکه حتی بازرسی ها اجازه کوچکترین تخلف را نداده است.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه لیست خدمت نامه نوشته بودند و آقای سروری به نمایندگی از چمران شخصی را برای تطبیق و تجمیع آرا معرفی کرده بودند ما این نامه را هم در دستور کار بررسی قرار دادیم و مجموعا 189 شکایت که با این نامه 190 می شود را مورد بررسی قرار دادیم.