عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رئیس جمهور منتخب ضمن درک پیام های پیدا و پنهان جامعه که بر عرصه کارزارهای انتخاباتی مطرح شد، باید با کار، تلاش و همت مضاعف، فصل جدیدی را آغاز کند.

به گزارش مرور نیوز، سیداحسان قاضی زاده هاشمی در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور، انتخابات ۲۹ اردیبهشت را برگ زرینی بر تارک انقلاب دانست که موجب صیانت کشورمان در برابر تهدیدهای آمریکاست و اظهار داشت: انتخابات اخیر نشان از شور و شعور مردم با مشارکت ۴۱ میلیون نفری داشت و حضور بیش از ۷۳ درصد از مردم ایران از هر فکر، سلیقه و گرایشی نشان داد که قلب مردم ایران برای نام ایران و آینده کشور می‌تپد.

 

وی با بیان اینکه پیروز اصلی انتخابات مردم بودند، عنوان کرد: هدایتگر مسیر پیروزی و حضور ده ها  میلیونی مردم، رهبر معظم انقلاب بودند که فرصت حضور برای همه اندیشه ها، تفکرات و سلایق را فراهم کرده و مردم را دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات کردند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: انتخابات اخیر بیانگر مطالبات متراکم در جامعه بود و باعث شد دو جریان قدرتمند ۲۳ و ۱۶ میلیونی مردم وارد عرصه کارزار انتخاباتی شود تا نیازهای عینی جامعه را مطالبه کند؛ نیاز به همزیستی و درک متقابل اجتماعی و فرهنگی، حل مشکلات اقتصادی، اشتغال جوانان، مشارکت بانوان در عرصه مسائل اجتماعی و سیاسی، خروج از رکود اقتصادی، توجه ویژه به ظرفیت های نسل جوان، رسیدگی به معضلات حاشیه نشینان شهرها و محرومان و ده ها مسأله دیگر از جمله مطالبات جدی مردم بود که در این انتخابات مطرح شد.

 

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: قطعا رئیس جمهور منتخب ضمن درک پیام های پیدا و پنهان جامعه که بر عرصه کارزارهای انتخاباتی مطرح شد، باید با کار، تلاش و همت مضاعف و بهره گیری از تجربه ۴ سال گذشته، فصل جدیدی از اقدام، عمل، کار و پاسخگویی به مطالبات عینی مردم شریف ایران را آغاز کند.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به مسئولیت خود در کمیسیون بررسی تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: گزارش جامعی از روند و اقدامات انجام شده در این انتخابات آماده کرده ام که در صورت تعیین فرصت از سوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی آن را به صحن علنی مجلس گزارش می کنم.

 

وی ضمن تشکر از دست اندرکاران امر انتخابات به خصوص رسانه های جمعی اعم از خبرگزاری ها، پایگاه های اطلاع رسانی، مطبوعات، فعالان فضای مجازی، ابراز داشت: لازم است از همه کارکنان و مدیران سازمان صداوسیما که با تلاش شبانه روزی حماسه ای جدید در صفحه سیاسی تاریخ ایران رقم زدند و باعث شدند بیش از ۴۱ میلیون ایرانی باعث شدند پای صندوق های رأی حاضر شوند سپاسگزاری می کنم.

 

قاضی زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه با گذشت یک سال از آغاز به کار مجلس دهم شورای اسلامی علیرغم پیگیری های صورت گرفته مشکلات عدیده ای در حوزه انتخابیه پابرجاست که نیازمند عزم و همت جهادی مسئولان اجرایی و دولتی دارد، بیان کرد: این مشکلات که از وضعیت نابسامان کشاورزان در پرداخت هنگفت آب بها برای کشاروزی تا عدم مکانیزاسیون در بسیاری از اراضی کشاورزی حوزه انتخابیه است که برداشت محصول را مقرون به صرفه نمی کند، این امر را ضروری می نماید که مسئولان وزارت نیرو و جهاد برای حل این معضل ریشه ای طرحی نو در اندازند.

 

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس همچنین از مسئولان شورای عالی مناطق آزاد خواست با توجه به تصویب شدن منطقه آزاد سرخس در شورای عالی مناطق آزاد با تصویب این امر در هیأت وزیران سریعا لایحه منطقه آزاد سرخس را به مجلس ارائه کنند.

 

وی وضعیت نابسامان حوزه نفت و گاز را از مهم ترین معضلات منطقه بر شمرد و ادامه داد: صدها تن از کارکنان قراردادی نفت و گاز در سرخس با وضعیت شغلی نامعلوم که ازسوی وزارت نفت تعیین تکلیف نمی شوند و به علت ضعف مفرط مدیریتی مدیران شرکت نفت مرکزی ایران، میادین گازی توس و عطار به بهره برداری نرسیده و با قطع گاز ترکمنستان در زمستان گذشته بسیاری از صنایع استان ناچار به استفاده از سوخت های دیگر شدند و گاز مصرفی ۶ استان کشور در معرض تهدید جدی واقع شده است.

 

قاضی زاده در پایان خاطرنشان کرد: ایفای تعهدات داده شده به خانواده های زلزله زدگان در فریمان، رضویه و سرخس از جمله مواردی است که امیدواریم کمک های بلاعوض و وام های کم بهره تعهدشده ازسوی بنیاد مسکن سریعا در این خصوص محقق شود.