روزنامه سعودی «عکاظ» در صفحه کاربری اش در شبکه اجتماعی توئیتر در واکنش به تماس تلفنی امیر قطر با رئیس جمهور ایران نوشت که تماس تمیم با روحانی بازی «تکذیب اظهارات» منتسب به وی را رسوا کرد.

به گزارش مرور نیوز، این روزنامه سعودی در واکنش به تماس تلفنی تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نوشت: دوحه به دنبال جلب رضایت مقامات تهران است.

امیر قطر روز گذشته در تماس تلفنی با روحانی گفت که فرقه گرایی از آفت های بزرگ و برهم زننده امنیت منطقه است.

وی بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای استقرار صلح و همکاری میان کشورهای منطقه برای ایجاد ثبات و آرامش را تاکید کرد.

امیر قطر در این تماس تلفنی با تبریک پیروزی دکتر روحانی و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تاکید کرد: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران، دیرینه، تاریخی و مستحکم است و ما خواهان تقویت بیش از پیش این روابط هستیم.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی اظهار داشت: ما معتقدیم که در مسیر تقویت بیش از پیش روابط ایران و قطر هیچ مانعی وجود ندارد.
امیر قطر همچنین گفت که به دستگاه های ذیربط در کشورش دستور خواهد داد با هدف گسترش همکاری های تهران - دوحه بر تلاش های خود بیفزایند.

این در حالی است که اظهارات منتسب به شیخ «تمیم بن حمد» امیر قطر مبنی اینکه دامن زدن به تنش با ایران به عنوان یک قدرت اسلامی به مصلحت نیست و هیچ عقلانیتی در ادامه خصومت با ایران وجود ندارد با واکنش تند رسانه های سعودی و برخی کشورهای منطقه مواجه شد به طوری که هم اکنون کانال خبری الجزیره در این کشورها فیلتر شده است.

انتشار این اظهارات به نقل از امیر قطر آن هم بعد از سفر ترامپ به عربستان سعودی با بازتاب گسترده ای روبرو شد و خبرگزاری قطر پس از چند ساعت اعلام کرد که تارنمای آن هک و این خبر از سوی شماری از هکرها منتشر شده است.

انتشار این خبر و واکنش خشمگینانه مطبوعات سعودی، بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه و جهان داشته است.

بلافاصله پس از انتشار این خبر، رسانه های سعودی مطالب تندی علیه مقامات قطری مطرح کردند و نسبت به طرح اینگونه اظهارات، اعتراض شدید کردند و بسیاری از منابع رسانه ای قطری فعال در عربستان، از سوی دستگاه های امنیتی عربستان مسدود ( فیلتر) شدند.

بر همین اساس بحث در شبکه های اجتماعی درباره روابط عربستان وقطر به دنبال سخنان منتسب به امیر این کشور همچنان داغ است به طوری که گروه کثیری از کاربران توئیتر مدعی بسته شدن مرز دو کشور شدند.
برخی کاربران توئیتر نوشتند مرز میان عربستان وقطر به دلیل تشدید اختلافات مقامات دو کشور از روز گذشته بسته شد.
این در حالی است که تاکنون هیچ اظهار نظر رسمی از دولت های دو کشور در این خصوص صادر نشده است.