سخنگوی وزارت خارجه درنشتست هفتگی با خبرنگاران در خصوص اظهارات ترامپ علیه ایران ، مواضع عربستان، بحران سوریه و ... مواضع کشورمان را اعلام کرد.

به گزارش مرور نیوز، بهرام قاسمی در نشست خبری این هفته در خصوص ارتباط با عربستان گفت: ما باید بتوانیم از مواضع به حق ایران به موقع دفاع و سیاست های خود را مطرح کنیم. دراین موارد همواره منویات رهبرمعظم انقلاب مورد توجه ما خواهد بود.

 

سفر ترامپ به کشور مروج تروریسم
وی در مورد اظهارات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در مورد ایران تصریح کرد: مواضع نا بجای برخی کشورها علیه ایران فرافکنی است و نشانگر آن است که سفر ترامپ به کشوری که مروج تروریسم است ادعای آنها را باطل می کند و باید پرسید که ایران با آن انتخابات شکوهمند چگونه می تواند مروج تروریسم باشد.

 

سرنوشت صیادان ربوده شده ایرانی در سومالی
سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد 8 صیاد گرفتار در سومالی نیز افزود: تعداد صیادان 37 نفر بوده است که تعدادی فرار کرده و تعدادی آزاد شده اند و تعدادی هم جان خود را از دست داده اند و 8 تن هنوز آنجا هستند. پرونده این موضوع مفتوح است و کانال های مختلف در حال پیگیری هستند. پیچیدگی های این مسیر کار را کمی ناهموار کرده بود اما روند ادامه دارد.
قاسمی ادامه داد، موضوع دوم خبر چند روز پیش بود که لنج دیگری توسط دزدان ربوده شده. هنوز اطلاعات دقیقی نداریم و تصور ما این است که همه افراد ایرانی نیستند.

 

آمادگی ایران برای اعزام ناظر آتش بس به سوریه
وی در مورد مذاکرات آستانه نیز افزود: این بحث به طور دایم ادامه دارد و اکنون روی نقاط کاهش تنش مذاکرات متمرکز است. اگر زمینه های لازم اتفاق بیفتد و در صورت تفاهم برای همکاری در اجرای آاتش بس آمادگی داریم.
ایران آماده اعزام ناظر برای اجرای آتش بس در سوریه است.