رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه " میان اغتشاش و اعتراض تفاوت وجود دارد" اظهارکرد: نباید امروز تبدیل فتنه به فرصت را عملیاتی کنیم. در فتنه 88 اعتراض نبود بلکه اغتشاش را شاهد بودیم.

به گزارش مرور نیوز، پرویز سروری در سیصد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتقال قدرت در حکومت‌های استبدادی با خونریزی شکل می‌گیرد، اما در حکومت‌های مردم سالار انتقال قدرت در یک روند قانونی شکل می‌گیرد.

وی افزود: باید اعتراض را جزئی از دموکراسی بدانیم. اکنون شاهد هستیم که برخی اعلام می‌کنند که هر اعتراضی شباهت به فتنه 88 دارد، اما باید به این موضوع توجه شود که آن زمان با آتش کشیدن شهر و ایجاد آشوب برخی در تلاش برای رسیدن به اهداف خود بودند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه " میان اغتشاش و اعتراض تفاوت وجود دارد" اظهارکرد: نباید امروز تبدیل فتنه به فرصت را عملیاتی کنیم. در فتنه 88 اعتراض نبود بلکه اغتشاش را شاهد بودیم.

سروری با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی یکی از رهبران اصلاح طلبان تصریح کرد: یکی از رهبران اصلاح طلب با تاخیری 8 ساله اعلام کرد که فتنه 88 از داعش بد‌تر بود و امروز خود این افراد نیز این موضوع را پذیرفته اند.

وی افزود: آنچه امروز باعث ابراز نگرانی ما شده، این است که به اعتراض ما رسیدگی نمی‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اعتراضات مطرح شده در رابطه با نحوه شمارش آرا اذعان کرد: ما اکنون نسبت به روند برگزاری انتخابات و شمارش آرا اعتراض داریم، زیرا در مسئله نظارت بر انتخابات، شاهد اقدامات عجیبی بودیم.

سروری با اشاره به یکی از مصوبات شورای شهر تهران گفت: در یک اقدام ضد دموکراسی، یک مصوبه در فرمانداری مطرح شد که یک عضو می‌تواند تن‌ها از 10 صندوق از 4 هزار و 100 صندوق ناظر داشته باشد و همین موضوع شاعبه هایی را ایجاد کرد.

وی افزود: انتخابات در اخذ رای و شمارش بدون ناظر انجام شد و اکنون ما خواستار آن هستیم که اعتراضمان در یک فرآیند قانونی پیگیری شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی افراد معترض به آرای کسب شده در انتخابات شورای شهر تصریح کرد: ابتدا از طریق هیئت نظارت تهران پیگیری هایی را انجام دادیم و پس از آن، با رئیس مجلس جلسه‌ای برگزار کردیم. بعد از جلسه اعلام شد که آرای 50 نفر اول بازشماری می‌شود، اما در نهایت شاهد این اتفاق نبودیم.

سروری تاکید کرد: وزیر کشور نیز در رسانه ملی اعلام کرد که آرای 50 نفر اول شمارش می‌شود، اما باز هم چنین نشد.

وی با اشاره به اعلام صورت گرفته از سوی مسئولان مبنی بر صحت برگزاری انتخابات اظهارکرد: در شرایطی که به ما قول داده شد که 10 درصد صندوق‌ها بازشماری می‌شود، اما باز چنین نشد و در یک اقدام تعجب بر انگیز اعلام شد که انتخابات در صحت کامل برگزار شده است.

سروری با ارائه درخواستی از مسئولان برگزار کننده انتخابات گفت: در حال حاضر حرفی که ما داریم این است که 10 درصد صندوق‌ها بازشماری شوند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در مسجد جامع ابوذر که برای اصولگرایان ستاد زده بودند، مهدی چمران یک رای نیز نداشته است و این نشان دهنده برخی اتفاقات در شمارش آرا است.