نمایندگان مردم در خانه ملت طرح ادغام سازمان‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب روستایی با آب و فاضلاب شهری را از دستور کار مجلس خارج کردند.

به گزارش مرور نیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 10 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی طرح ادغام سازمان‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب روستایی با آب و فاضلاب شهری را از دستور کار مجلس به دلیل موافقت نمایندگان با اخطار قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس از دستور کار خارج کردند.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در رابطه با این طرح گفت: بر اساس اصول قانون اساسی امکان ادغام شرکت آب و فاضلاب روستایی با آب و فاضلاب شهری وجود ندارد، به دلیل اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری یک شرکت غیردولتی است و شرکت آب و فاضلاب روستایی شرکت دولتی محسوب می شود بنابراین این ادغام برخلاف سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی است.

دکتر لاریجانی اخطار قاضی پور را به رأی گذاشت که نمایندگان با این اخطار، با 165 رأی موافق، 30 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 264 نماینده حاضر در نشست موافقت کردند و بر این اساس رئیس مجلس اعلام کرد که طرح ادغام سازمان‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب روستایی با آب و فاضلاب شهری به دلیل اشکالات قابل بررسی نیست.