مقامات آمریکایی مدعی شدند که حمله یک هواپیمای بدون سرنشین در جنوب شرق سوریه به نیروهای آمریکا توسط نیروهای مورد حمایت ایران انجام شده است.

به گزارش مرور نیوز، به نوشته نشریه فارین پالیسی، بنابر اعلام پنتاگون در ساعات آغازین شامگاه پنج شنبه، یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) در جنوب شرق سوریه مواضع نیروهای تحت حمایت آمریکا را هدف قرار داد که گفته می‌شود این پهپاد توسط جنگنده های آمریکایی ساقط شده است.

این حمله که به گفته مقامات ارتش آمریکا تلفات و خساراتی در پی نداشته است، اولین بار است که نیروهای مورد حمایت آمریکا در سوریه توسط یک پهپاد هدف حمله قرار می گیرند و بلافاصله پس از آن صورت گرفت که جنگنده های آمریکا نیروهای شیعی تحت حمایت ایران را برای سومین بار در طول چندین هفته در نزدیکی پادگان آمریکایی در الطنف هدف قرار دادند.

ژنرال ریال دیلون، یک سخنگوی نیروهای آمریکا در عراق و سوریه با بیان اینکه این پهپاد از نظر اندازه شبیه به پهپاد آمریکایی MQ -۱ بوده است، ‌مدعی شد که احتمالا این هواپیما ساخت ایران است هرچند که توسط نیروهای سوری هدایت می شد.

بر اساس این گزارش، موشک های شلیک شده توسط این پهپاد عمل نکرده اند اما نیروهای آمریکایی آن را به عنوان یک تهدید مستقیم تلقی کرده اند.