دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل در واکنش به اظهارات جان کری درمورد نقش ایران در منطقه گفت: عامل اصلی مشکلات پیچیده امنیتی منطقه و پیدایش داعش، دخالت های نظامی آمریکا در منطقه است.

به گزارش مرورنیوز، حسین امیرعبداللهیان در سومین سالگرد انتقاضه جدید فلسطین و در واکنش به ادعای وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر نقش ایران در یمن، سوریه و حمایت از حزب الله اظهار داشت: محور آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت ماجرای حمله نظامی سعودی به یمن قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: سعودی ها بدون حمایت اطلاعاتی و لجستیکی واشنگتن هرگز قادر به حمله نظامی به یمن نبودند؛ اکنون نیز عربستان در معادله مقاومت مردم یمن به شدت گرفتار شده است.
مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی همچنین گفت : بی تردید سیاست های مداخله جویانه آمریکا مانع تحقق راه حل سیاسی در بحران سوریه و یمن بشمار می رود.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: تهران در قبال منطقه و در مبارزه جدی با تروریسم و کمک به امنیت و ثبات منطقه، همواره سازنده ترین سیاست را دنبال کرده است.
وی با بیان این که ما با افتخار از حزب الله لبنان حمایت می کنیم، اظهارداشت: حزب الله در دو جبهه مبارزه با «صهیونیسم» و «تروریسم» با قدرت عمل کرده و سهم بزرگی در کمک به امنیت منطقه و جهان دارد.
دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتقاضه فلسطین افزود: جمهوری اسلامی ایران با صدای بلند از مقاومت مردم فلسطین و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی پشتیبانی می کند.
امیرعبداللهیان ادامه داد: کمک موثر به دولت و ملت عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم را وظیفه انسانی و شرعی خود می دانیم و تا تحقق ثبات و امنیت منطقه، روند کمک های مستشاری و انساندوستانه خود را تقویت خواهیم کرد.
 جان کری در جلسه پرسش و پاسخ در موسسه آسپن آتلانتیک مدعی شد مواردی وجود دارد که ایران در منطقه انجام می دهد و ما مخالف آن هستیم. ما از نقش ایران در یمن، سوریه و حمایشان از حزب الله رضایت نداریم.